יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שני) בכנס אתר 'סרוגים' להסלמה שאירעה אתמול בגבול הצפון לאחר ירי נ”ט של ארגון הטרור חיזבאללה על כוחות צה”ל בגבול הצפון, לסוגיה הפלסטינית ביו"ש ולקואליציה העתידית שתקום לאחר הבחירות.
גנץ ציין כי הוא סבור שיש לשמור על מדיניות העמימות בכל הגזרות. "אני סבור ששחרור הרסן ממדיניות העמימות היא שגיאה. מיותרות לחלוטין. צריך לפעול להבטיח את ביטחוננו. נמשיך לדאוג לביטחון ישראל אך נדבר פחות", אמר, "אני חושב שמפרים מדיניות עמימות אתה מאלץ את הצד השני שעם עמימות אולי היה נמנע מלעשות אותם".
על החלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון ועל אפשרות להסדר מדיני עתידי אמר גנץ: "אני בעד שנחתור להסדר שהעקרונות שלו נשענים על בקעת הירדן גושי התיישבות וירושלים בידינו. אין מהלך חד צדדי. אין לי ספק שגוש עציון חלק ממדינת ישראל. בסופו של דבר אנחנו לא רוצים לשלוט על עם אחר. אבל אנחנו מבינים שכרגע הבעיה שלנו היא איך אנחנו נראים בתוך הבית פנימה ולשם אנחנו לוקחים את הדברים. לא תהיה התנתקות שנייה, כשיהיו הכרעות מדיניות העם יחליט. בהתנתקות היו טעויות שאנחנו לא רוצים לחזור עליהם. הציבור ידון באופן ספציפי כשיהיו עובדות אבל אין עובדות ולכן אנחנו דנים באופן תיאורטי".

עוד הוסיף גנץ בנוגע לקואליציה העתידית לאחר הבחירות: "לגבי קואליציה עתידית - לא נקים קואליציה עם עודה אבל אזרחי ישראל הערבים זכאים לכל זכות. יש בעיות של ביטחון פנים פשיעה תכניות מתאר חינוך מסוגלות תעסוקתית. אין שום סיבה שלא נעשה ושותפות אזרחית איתם. אם ליברמן ימליץ עלינו נשמח לשתף איתו פעולה". 

אדלשטיין: "אעשה הכל על מנת שלא נלך לבחירות פעם שלישית"
 
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין השתתף גם הוא בכנס והתייחס בדבריו לאפשרות להחלפת נתניהו בראשות הליכוד לאחר הבחירות במצב של אי הקמת קואליציה. "כשהתחילו דיבורים על מי החליף את נתניהו בליכוד לא אהבתי את זה. כמו שאנחנו לא רוצים שיגידו לנו מי יהיה ראש הרשימה שלנו כך אני לא מציע למפלגות אחרות ממי להיפרד. כרגע זאת רחמנות לראות אותם".

אדלשטיין. צילום: מיכאל גולדברג, צלם סרוגים


עוד הוסיף: "אני כיו"ר הכנסת, עם ההשפעה שיש לי, אעשה הכל על מנת שלא נלך לבחירות פעם שלישית. המפתח הוא בכך שאנשים ידברו אחד עם השני בלי חרמות אישיות. אם זאת הגישה, אני בטוח שנוכל להקים קואליציה. אם יש טיפה אחריות לראשי המפלגות ימנעו מצב של בחירות בפעם השלישית והפיכת ישראל לרפובליקת בננות".