אם צריכים הוכחה שנשיא ארה'ב דונלד טראמפ שוקל ברצינות לקיים פגישת פסגה עם נשיא איראן חסן רוחאני - הדרתו של ג'ון בולטון מהתייעצויות בבית הלבן בנושאים הנוגעים למעורבותו של ארה"ב במשברים עולמיים ובסכסוכים אזוריים מזוינים מספקת הוכחה כזאת. היועץ לענייני בטחון לאומי מורחק לא רק משיחות הנוגעות לעתיד נוכחותה הצבאית של ארה"ב באפגניסטן, כפי שדיווח ה'ושינגטון פוסט'. בולטון לא רצוי בסביבת הנשיא, כמעט מנודה מהחוג הפנימי של יועצי הנשיא טראמפ כבר כמה חודשים. הסיבה לכך איננה סוד - ג'ון בולטון הוא 'נץ' שרוף, לוחמני ומאיים בתגובותיו לארצות ולגורמים בינלאומיים שאינם מצייתים בהכנעה למדיניות ארה"ב - אופי והתנהלות שהם בסתירה וניגוד מוחלטים למאמצי הנשיא טראמפ לקדם צמצום גורף בנוכחות צבאית אמריקאית במדינות מסוכסכות.

לדברי מקורות במרכז האו"ם ובוושינגטון, מזה חודשים אחדים שהנשיא טראמפ מתלונן בשיחות עם מקורבים שבולטון מרחיק לכת בהתבטאויות הלוחמניות שלו נגד איראן, נגד צפון קוריאה, נגד סין. 
מה שהעצים את תהליך חוסר האימון שחש טראמפ כלפי בולטון והרחקתו מדיונים פנימיים בבית הלבן היה זעמו של הנשיא טראמפ על אופן טיפולו הכושל של במשבר בוונצואלה לפני חודשים אחדים. בולטון דחף למהלכים קיצוניים נגד שליט ונצואלה ניקולאס מדורו והמליץ לנשיא לשגר חיל משלוח אמריקאי לוונצואלה במאמץ להדיח את הנשיא. אבל הצבא בוונצואלה שמר אמונים לנשיא ומדורו נשאר בשלטון ומעמדו אף התחזק. הניו יורק טיימס דיווח בזמנו שהנשיא לועג לבולטון ואמר למקורביו, "אם זה היה לפי דעתו של בולטון, ארה"ב הייתה היום מעורבות ושקועה בארבע מלחמות". לדברי העיתון, גם בולטון איננו מרוצה מתגובותיו של טראמפ וטוען שהנשיא מהסס מדי וחושש לקבל החלטות.
בעת שנשיא צרפת עמנואל מקרון ממשיך במהלכים ומאמצים לקדם פגישת פסגה בין הנשיא טראמפ לנשיא איראן חסן רוחאני, נוכחותו של בולטון הלוחמני בבית הלבן היא לרועץ. בולטון התבטא פעמים אחדות בסגנון קיצוני נגד איראן. לא בדיוק מה שהנשיא רוצה וצריך עכשיו לידו.

      
בולטון בן ה-70, ידוע כידיד ואוהד ישראל. אחד מתומכיו הגדולים בארה'ב הוא המיליארדר שלדון אדלסון. בולטון ביקר לא כבר בישראל ויחד עם מקבילו הרוסי השתתף במפגש עם ראש הממשלה נתניהו. אירוע שהתפרש בזמנו כהישג גדול לישראל. אבל חינו של בולטון סר בבית הלבן והשפעתו בתחום עיסוקו כיועץ לענייני בטחון היא אפסית. הערכה בוושינגטון היא שבולטון יודח בקרוב או יעדיף להתפטר. התפתחות שתהיה הוכחה נוספת להתקדמות הליכי פיוס בין ארה'ב לאיראן.