צוללנים מצאו הבוקר (שלישי) 25 גופות סמוך למקום בו עלתה אמש באש ספינת טיולים, סמוך לאי סנטה קרוז בקליפורניה. משמר החופים אישר ישנתם תשעה נעדרים באירוע. כזכור, משמר החופים וכוחות כיבוי של מחוז ונטורה קיבלו אתמול סמוך לשעה 3:30 לפנות בוקר הודעה על ספינת טיולים שעולה באש בחלק הצפוני של האי סנטה קרוז, הגדול באיי התעלה מול לוס אנג'לס בדרום קליפורניה, ומיד נשלחו ספינות סיוע רבות לאזור.
 
הרשויות במחוז ונטורה דיווחו תחילה כי חמשת אנשי הצוות, ששהו בחלק העליון של הספינה, חולצו בשלום, כאשר אחד מהם היה פצוע באורח קל, בעוד ש-34 נוסעים ששהו בחלק התחתון נספו באסון הקשה. אולם במשמר החופים רק אישרו את דבר החילוץ של אנשי הצוות והבהירו כי יתר הנוסעים מוגדרים "נעדרים" מבלי לאשר שהם נהרגו. אהרון במיס ממשמר החופים ציין כי האש התלקחה שוב ושוב, כנראה בשל מאגרי דלק, ועל כן יש קושי להגיע לבטן הספינה. בעקבות זאת, אישר ביל נאש ממחוז ונטורה שישנם קורבנות בנפש, אולם נמנע מלספק מספרים מדויקים.
 
מהפרסומים בארה"ב עולה כי הספינה שנפגעה נקראת "קונספשן" (Conception) והיא שייכת לחברת השכרת סירות מסנטה ברברה ומשמשת לטיולי צלילה ונופש באזור איי התעלה הדרומיים. מסע הצלילה הנוכחי החל ביום שבת לפנות בוקר והיה אמור להסתיים אתמול אחר הצהריים, ובמהלכו הספינה עברה בצפון האי, בחלק המזרחי ובדרומו.
 

הספינה, שמגיעה לאורך של כ-22 מטר והחלה לפעול בשנת 1981, מכילה 20 דרגשי שינה אישיים ו-13 דרגשים זוגיים עבור 46 נוסעים. באתר החברה נאמר כי היא "משלבת שטח גדול נרחב ומהירות גבוהה עם עיצוב מותאם באופן מושלם" וכי היא "אידיאלית עבור קבוצות גדולות או טיולים קצרים, עם נוחות מספקת על מנת להגיע לאיים הדרומיים".