מגיבים לחשיפת ההקלטות: במערכת הפוליטית מביעים הערב (שני) זעזוע מחשיפת ערוץ 13 על הקלטותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שתועד כאשר הוא מורה לשר התקשורת דאז, איוב קרא, לביטול ופיזור המועצה לשידורי הכבלים והלוויין, ומתרעם על כותרות שונות בתקשורת שמנכסות לשרת המשפטים דאז, איילת שקד, את הקרדיט לפעולות אלה.



ניצן הורוביץ, מהמחנה הדמוקרטי אמר כי "כמו בטורקיה, ראש ממשלה חסר מעצורים מפעיל את השרים שלו כמו בובה. הצרחות של נתניהו על איוב קרא הן חלק מהסיפור, אבל הן רק קצה הקרחון. נתניהו הפר ברגל גסה את ההוראה של היועמ"ש, שאסר עליו להתעסק בתקשורת, וניסה לבטל את מועצת הכבלים והלוויין". כמו כן, בתגובה לחשיפה המחנה הדמוקרטי דורש מהיועץ מנדלבליט להורות על חקירה מידית של ראש הממשלה נתניהו.

ח"כ יאיר לפיד מכחול לבן כתב גם הוא בחשבון הטוויטר שלו: "הקלטות הערב מוכיחות שוב שנתניהו הפך לדודו טופז של הפוליטיקה: רדוף, היסטרי, מפר כל חוק. על נתניהו נאסר לעסוק בערוצים 2 ו-10 אבל נתניהו חושב שוב שהוא מעל החוק. הוא לא. הגיע הזמן לשלוח אותו הביתה".

גם רה"מ לשעבר, אהוד ברק, מהמחנה הדמוקרטי הגיב לדברים: "נתניהו, בקולו, מתערב בשוק התקשורת בניגוד מוחלט להנחיות בית המשפט. הידיים ידי קרא, הקול קול נתניהו. ראש הממשלה המושחת ביותר בתולדות ישראל. נתניהו למשפט על שוחד, מרמה והפרת אמונים. ואל תשכחו, עדיין נדרשת ועדת חקירה ממלכתית על פרשת הצוללות וכלי השייט".

חברת הכנסת רויטל סויד מהעבודה-גשר כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "מנלדבליט חייב להורות מיד על פתיחת חקירה בעניין המשך בחישת נתניהו בשוק התקשורת. לביבי אין שום קווים אדומים ואין גבולות. החוק והנחיות היועמ"ש שירפה ידיו ממשרד התקשורת הם אפילו לא המלצה מבחינתו. מעניין אלו עוד עבירות הוא עושה עכשיו מאחורי הקלעים". גם חבר הכנסת אסף זמיר מכחול לבן הגיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "איוב, לא אתה השתגעת".

יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ בתגובה להקלטות נתניהו: "כך נשמע אדם שאיבד כל רסן ומעצור, וחושב שהשרים ומוסדות השלטון הם כלים במגרש המשחקים הפרטי שלו. יש רק תרופה אחת נגד התמכרות לשררה - החלפת שלטון נתניהו".