תביעה נגד בית החולים: פגה בת 31 יום שנולדה לפני כשנה נחנקה למוות מדימום בריאה. לטענת משפחתה, הדבר נגרם מרשלנות מצד בית החולים, שיכול היה להציל את חייה. 
 
הורי הפגה הגישו לאחרונה תביעה לבית משפט המחוזי מרכז נגד משרד הבריאות, האחראי לבתי החולים הממשלתיים, ובהם ברזילי באשקלון, שבו נולדה התינוקת. לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין ענת גוטמן וחן פרג ממשרד עורכי הדין גוטמן־אמיר, התינוקת נולדה בשבוע ה־28 להריון, במשקל קילוגרם. ביומה השמיני היא נגמלה מהזנה תוך ורידית ואף עלתה במשקל. 
 
בהמשך, בעת ביצוע בדיקת אקו־לב התגלה חור במעבר בין עורק הריאה אל אבי העורקים. מומחה מטעם התביעה טוען כי הסגירה של החור יכולה להתרחש עצמאית בששת השבועות הראשונים לחיי התינוק, אך בשל הסיכון הגבוה לא ניתן להסתמך על אפשרות כזאת ובמקרה כזה יש לתת טיפול תרופתי מניעתי לצורך סגירת החור או לבצע מעקב כדי לאתר סיבוכים.

על פי כתב התביעה, שום חלופה לא בוצעה אף שריאותיה של הפגה היו בסכנת הצפה ואף על פי שכבר כשמלאו לפגה 15 יום נודע לרופאיה על הפגם, בוצע מעקב אקו־לב רק ביום ה־24, שבוע לפני מותה. כאשר מלאו לפגה כחודש ימים, הופיע דימום שהצטבר בחלל האף, הפה וריאותיה והיא נחנקה למוות.
 

מבית החולים ברזילי נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם הומצא למרכז הרפואי. עם המצאתו בלוויית חוות דעת הוא יילמד". כמקובל במקרים כאלה בית החולים מעדיף להגיב בבית המשפט.