בטקס מרגש נחנך אתמול ברחבת הקרדו הפתוח ברובע היהודי בירושלים מיצג ייחודי לזכרה של אורי אנסבכר ז”ל, שנאנסה ונרצחה לפני כשבעה חודשים סמוך ליער עין יעל שבפאתי ירושלים.

המיצג שהושק, “רוקמות אור”, נעשה במסגרת מיזם בינלאומי שבאמצעותו נאספו 5,200 רקמות מ־11 מדינות וצורפו ליריעה שרוחבה 23.5 מטרים ואורכה כשלושה מטרים. 

הוריה של אורי ז”ל, נעאה וגדי אנסבכר, השיקו את המיזם בהשתתפות בני המשפחה, חברים וחלק מהמשתתפים במלאכת הרקמה.  יזמה את הפרויקט בת שבע סדן, שהוריה נרצחו לפני 17 שנה בקריית ארבע. לאחר הרצח של אורי אנסבכר ז”ל יצאה סדן בקריאה מרגשת בפייסבוק והזמינה אנשים מכל העולם לרקום משהו לזכרה של אנסבכר. לדבריה, הגיעו אליה אלפי רקמות, שמאחורי חלקן סיפורים “מטורפים”. היא עצמה עשתה רקמה מהבד של כיסוי הראש שעטתה אמה ביום שנרצחה.
 
הוריה של אורי. צילום: טל מרום


סדן סיפרה והדגימה: “שלה שורשן, שבעלה נרצח בחממות כפר, החליטה לפתוח את מגירת החוטים שלה 26 שנה כששמעה על הפרויקט ומצאה שם כיפה שהחלה לרקום לבעלה שנרצח. היא החליטה לסיים את הרקמה למען אורי. בתו של ניצול שואה מטרבלינקה תפרה על פיסת בד משמיכה שנשא אביה כל התקופה ההיא.

וישנו סיפור של אישה שעברה שבץ והיא רקמה ביד שמאל את הרקמה לזכר אורי, ורקם גם נער מ’יערים’, המקום שבו אורי התנדבה (מעון לילדים בסיכון), שמעולם לא למד לרקום, החליט לרקום עבור אורי, כי הסיפור נגע בלבו. ורקמה גם הגננת של אורי שדרך הרקמה מספרת על אורי הקטנה. וכך עוד אנשים רבים ונפלאים".