בשילוב של בורות וגניבת דעת מציגה עצמה הקואליציה השלטת כימנית ושמרנית. אך היא רחוקה מאוד מימין אידיאולוגי אמיתי, ומדרכם של תומס ג'פרסון, מרגרט תאצ'ר, רונלד רייגן, מילטון פרידמן ובארי גולדווטר.


הימין השמרן האמיתי מציב במוקד האידיאולוגיה שלו את חופש הפרט, ומגן על חופש זה מול גחמות השלטון באמצעות חוקה ושלטון החוק. הימין דוגל בכך שתפקיד המדינה הוא לספק מגרש משחקים הוגן ויציב, אך המדינה צריכה לצמצם למינימום את תפקידה כשחקן במשחק. שלטון החוק ומגרש המשחקים ההוגן נשמרים באמצעות מוסדות אכיפה עצמאיים שאינם שואבים את כוחם מהשלטון. גם כשתומכי הימין האידיאולוגי האמריקאי חשים ברמה הפרטית קרבה לדת, המסגרת המדינתית נותרת מופרדת מכל תוכן דתי. הימין האמיתי מדגיש את ערכי הקניין, היצרנות הכלכלית וההסתמכות העצמית הכלכלית, ומתנגד להטלת מסים למימון אלה המסרבים ליטול אחריות כלכלית על חייהם.

זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין היו אנשי ימין אמיתיים. לא היה עולה בדעתם לחתור תחת שלטון החוק ולפעול באופן שיטתי נגד עצמאות המוסדות הממלכתיים. ז'בוטינסקי ובגין היו מתנגדים בתוקף להפיכת היועצים המשפטיים, צמרת המשטרה, ועדת ההיתרים ומבקר המדינה, משומרי הסף של הדמוקרטיה, למשרתים רפים של השלטון. ההוד וההדר הז'בוטינסקאים לא היו מאפשרים הליכה משותפת עם דמויות לא דמוקרטיות כפייגלין וסמוטריץ', או בלתי לגיטימיות בעליל כמרזל ובן גביר.


הקואליציה השלטת מייצגת את ההפך מחופש הפרט. במיוחד היא פוגעת בחירות הפרט במפעל ההדתה שלה, החוצה את כל מסגרות השלטון. ז'בוטינסקי וג'פרסון הרי היו מתנגדים נחרצות להוספת ממד דתי למערכת המשפט. אין אידיאולוג ימין אמיתי שיתמוך בשלילת זכות הקניין של אישה משום שהתנהגותה נוגדת את הלכות הדת, בהדרת חיילות ובענישת חיילים שקיבלו חבילה מהבית עם אוכל לא כשר או הדליקו דוד מים בשבת, במיסיונריות דתית בבתי הספר, במדידת אורכן של חצאיות בקמפוסים, בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי, או בחיפוש חמץ בתיקיהם של המבקרים בבתי החולים. 

ואין דבר מנוגד יותר להשקפה השמרנית האמיתית מאשר אורח החיים החרדי בישראל: ציוויליזציה שהחליטה להסיר מעצמה את האחריות לקיומה הכלכלי ולהיתלות לדורי דורות באחר. ואכן, כמעט רבע מתלמידי כיתה א' לומדים במערכת חינוך הגוזרת מראש את גורלם לעוני, נזקקות, בורות ואנטי־דמוקרטיה, וזאת כשנטל מימון מערכת קלוקלת ומקלקלת זו (ונטל מימון מקרי הסעד שהיא מייצרת) מוטל על האזרח שכן עובד וכן משלם מיסים. ימין? ליברטריאניזם? מילטון פרידמן? רייגן ותאצ'ר? ההפך המוחלט.

אם הבחירות הקרובות עוסקות בשאלות של ימין ושמאל, הרי שהקואליציה השלטת איננה בצד של הימין. בבחירות הקרובות הרי נכריע בין הזהות הלאומית לבין הזהויות הדתיות־גלותיות שמקדמת הקואליציה הנוכחית. בבחירות נכריע בין הסטארט־אפ ניישן היצרנית לבין הפיכת הציוויליזציה החרדית הבלתי יצרנית לזרם הגדול במדינה. נכריע בין חירות הפרט לבין כפייה דתית ושלטונית. נכריע בין הגישה הימנית של שלטון החוק והמוסדות העצמאיים לבין מה שמכונה במזרח התיכון שלטון "הג'מעה" (החבורה) וההפוך לאידיאולוגיה הימנית.