איראן הקימה בסיס צבאי חדש בסוריה והיא מתכננת לאכלס אותו באלפי חיילים, כך מסרו היום (שלישי) מספר מקורות מודיעין מערביים ל"פוקס ניוז". לפי הדיווח, הפרויקט האיראני המסווג, שנקרא "מתחם אימאם עלי", אושר על ידי ההנהגה הבכירה בטהרן, ובנייתו הובלה על ידי כוח אל-קודס האיראני. הרשת האמריקאית חשפה תמונות המראות מבנה חדש בגבול סוריה-עיראק, וטענה כי מדובר בבסיס האיראני החדש.



מומחים מטעם ISI, שסקרו את התמונות, טוענים כי במקום ניתן יהיה להציב טילים מונחים מדויקים בחמישה בניינים חדשים שנבנו לאחרונה והוקפו בתלוליות עפר. לפי התמונות, בחלק הצפון-מערבי של הבסיס הוצבו 10 מחסנים, כמו גם מבני אחסון טילים. ב-ISI אמרו עוד כי ניתן יהיה לסיים את הבנייה במהלך החודשים הקרובים, וכי בתוך זמן קצר לאחר סיום הבנייה יהיה ניתן להפוך אותו לפעיל.


ל פי מומחי ביטחון, זו הפעם הראשונה שבה צבא איראן בונה בסיס בסדר הגודל הזה מאפס בסוריה, ועוד במרחק של פחות מ-200 קילומטרים מעמדת צבא ארה"ב.



הבוקר פורסם כי איראן מסרבת לשתף פעולה עם חקירת האו"ם והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בנוגע למחסן בטהרן, שעל פי החשד מכיל חומר רדיואקטיבי וציוד לייצור נשק גרעיני, כך דווח במהלך הלילה ב"וול סטריט ג'ורנל". מדובר במחסן שחשף ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם בשנה שעברה.



דיפלומטים אמרו לעיתון שאיראן מסרבת להשיב על שאלות חשובות שהעלתה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בנוגע למחסן. על פי הפרסום, זו הפעם הראשונה שבה טהרן מסרבת לשתף פעולה עם פקחי סבא"א מאז שנכנס לתוקפו הסכם הגרעין בינואר 2016.