לאחר אישור חוק המצלמות בקלפיות: השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן התייחס היום (שלישי) בכנס ההסתדרות הלאומית בירושלים, לדיון בספירת הקלפיות בבית המשפט המחוזי בנוגע להענקת מנדט נוסף לליכוד וכן בנושא הצבת המצלמות בקלפיות: "הייתה לנו ביקורת קשה על אי הצבת המצלמות", אמר.

"אנחנו נמצאים בעידן של שקיפות, אין סיבה שלא תהיה שקיפות, ואין מה להסתיר למי שלא מזייף", הוסיף השר. "אנחנו לא נתפשר על ספירת הקולות ועל טוהר המידות. פעם ראשונה אי פעם שוועדת הבחירות המרכזית תפעיל 3,000 משקיפי טוהר מידות שיסתובבו בקלפיות ויתמקדו באזורים הרגישים מבחינת חשש לזיופים ואי סדרים בהצבעה".

"קיימתי דיון היערכות מקיף לבחירות עם משטרת ישראל, ולשמחתי המשטרה הסכימה להעביר כ-1,000 מצלמות גוף שעדיין לא נמצאות בשימוש, לפקחי טוהר המידות של הוועדה והם יסתובבו איתן כדי להגביר את השקיפות וההרתעה", אמר ארדן. "נוסף על כך, יהיה תיאום מלא בין המשטרה לוועדת הבחירות המרכזית בקשר לקלפיות הרגישות בארץ, ולשם גם יופנה עיקר כוח השיטור כולל שוטרים עם מצלמות גוף שיופנו למקומות הרגישים", סיכם השר.

ראש הממשלה, נתניהו אמר בנושא בשידור בחשבון הפייסבוק שלו: "בבחירות הקודמות באפריל היינו מגיעים ליותר מ61 מנדטים, אלמלא הזיופים. הפעם זה קורה שוב. שוב מנסים לגנוב לנו את הבחירות ואת הניצחון. לכן, אנחנו פועלים בכל הכוח כדי להכניס מצלמות לקלפיות. אם אפשר לצלם בסופרמרקט - למה אסור בקלפי? מכניסים מצלמות כדי למנוע זיופים, לא לאפשר זאת - זה לגמרי הזוי ולא הגיוני".