חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, התראיין היום (שלישי) לאריה אלדד ובן כספית ב-103FM והתייחס לחשיפת השיחה בין ראש הממשלה לשר התקשורת לשעבר, איוב קרא: "היה מביך לשמוע אתמול את מה שעם ישראל שמע. אני סומך על רשויות אכיפת החוק שיבחנו את הדברים שנחשפו. הייתי שמח שראש הממשלה היה צועק לא רק על התקשורת אלא על הצפיפות בכיתות, המחסור במיטות בבתי החולים וכד'. לצערי הוא לא עוסק בזה – הוא עוסק בעצמו".

על הקלטת שיחת נתניהו וקרא, אמר: "מה שמדהים זה ששר מקליט את ראש הממשלה שלו. זה ברור שזה נעשה מהפלאפון שלו. אני מסתכן בהערכה שמדובר בהקלטה מהטלפון של השר. היה עצוב לשמוע את ששמענו אתמול".

 
אתה מתאר לעצמך מה היו עושים לכחול לבן בליכוד אם הייתה נחשפת קלטת דומה אצלכם?
"אנחנו לא חוסכים בביקורת היכן שצריך, אנחנו פשוט לא משתמשים בשפת ביבים. אי אפשר להתבלבל בביקורת שלנו על ראש הממשלה. הציבור בישראל מבין את זה ונותן לנו אמון. אף אחד לא האמין שקמנו, אף אחד לא האמין שנשאר ביחד וכולם הופתעו שהצביעו לנו מעל למיליון איש. החפרפרת והפריצה לטלפון לא מעניינים את הציבור. אנשים לא חיים בטוויטר, הם טרודים בבעיות היום – יום. מעבר לפער בין השיח בתקשורת לשיח ברחוב גיליתי שלכל מקום יש את הבעיות שלו. בבאר שבע מודאגים מהעובדה שבסיסי המודיעין עדיין לא עברו לדרום. זו הזדמנות למנגנון צמיחה לנגב".
 
ביום שהייתה מתקפה על הצפון גנץ שמר על ממלכתיות והבהיר שאין קמפיין בחירות ולפיד יצא מתח ביקורת על נתניהו. במי לתמוך?
"בני בהחלט החליט לעצור לרגע את הקמפיין. אנחנו לא מסתירים שיש חילוקי דעות בכחול לבן לעתים. אצלנו לא מחתימים אף אחד על טופס נאמנות. אני מעדיף להיות במפלגה של אנשים שיש להם השקפת עולם מאשר אלו ששומרים על הנאמנות. ראיתי אתמול את התמונות מזעזעות של הכתבים בצד אחד ונסראללה ועוזריו בצד השני בקמפיין של הליכוד. אנחנו מתדרדרים ואף אחד לא אומר לראש הממשלה לעצור".
 
האם פרויקט דיוק הטילים של נסראללה הוא עילה למלחמה?
"זו שאלה רצינית. הם המטרה היא למנוע התבססות איראנית בסוריה שכבר מתרחשת. האיראנים מאוד נחושים ולדעתי לא נאמרה כאן המילה האחרונה. ישראל גם לא יכולה לעמוד מנגד כשהיא רואה מה שקורה בלבנון. יש לפעול מתחת לסף המלחמה. מה שראינו בשבוע האחרון. כשפועלים נכון אין קואליציה ואין אופציה, כשיש ביקורת אנחנו אומרים אותה. התמונה שאני לוקח מהצפון זה את ראש הממשלה מבקר בצפון ומודיע על ירי הטילים. חסרה לי את התמונה של ראש הממשלה עושה את אותו הדבר גם בדרום. לפי כחודשיים נהרג מאותו טיל קורנט נהג אזרח שחזר מעבודתו. לא ראיתי אז מסיבת עיתונאים. הממשלה צריכה לתת פתרונות בכל החזיתות. זו החובה העליונה של המדינה".

חסן נסראללה, "יש לפעול מתחת לסף המלחמה". צילום: רשתות ערביות
חסן נסראללה, "יש לפעול מתחת לסף המלחמה". צילום: רשתות ערביות
 
את מי להרוג קודם. את הניה או נסראללה?
"הבעיה הדחופה ביותר היא הדרום. זו לא הסדרה – זו הפקרה. אי אפשר להמשיך במציאות הזו. ראיתי את התמונות בפסטיבל שדרות ואת האימהות שקופצות מהבריכות במגבת בשבת. זה בלתי סביר. אנחנו לא נגד הסדרה ארוכת תווך והחזרת הבנים אך אם זה לא יעבוד צריך לפעול ולא רק באופן צבאי. 
 
כרמטכ"ל שלעבר, אהבת את תרגיל ההונאה בצפון?
"אני חושב שצה"ל צריך לעשות כל מאמץ לסכל את הכוונה של האויב לפגוע בחיילים. זה הצליח בעבר ואני לא נגד פעולות כאלה גם בעתיד. גדלתי על האסכולה שמדברים פחות ועושים יותר. תכלית המערכה החשאית היא לעשות את הדברים בלי להתדרדר לסף המלחמה. כל דיבור מיותר דוחק את האויב לפינה. בנוגע לכור בעיראק שתקנו עשר שנים. אנחנו מאפשרים לאויב בכך להכחיש ולא להגיב. אנחנו לא מתרברבים. הדיבורים האלה הם סיכון. תגובה כזו היא יכולה להתבטא בפגיעה בחיילים ואזרחים".
 
היית לא פעם בצפון ובכביש הצפון החדש רואים את לבנון כפי שלבנון רואה אותנו. איך אמרו שהכביש הזה בטוח יותר?
"כשיש 110 קילומטרים של גבול ועוצרים נסיעות אז עושים מאמץ אדיר ולפעמים גם קורות תופעות מהסוג שראינו. את זה צריך למצמצם. בשאר המקומות זה הצליח. נורו טילים גם למקומות בהם לא היו חיילים. את האירוע הבודד הזה צריך לתחקר".
 
נתניהו אומר שאתה בכלל לא רצית לבנות את הגדר שעצרה את המסתננים בחזית הדרומית.
"זה כמובן שקר וכזב".


בנימין נתניהו, "מוכן להתעמת איתו על נושא הגדר". צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו, "מוכן להתעמת איתו על נושא הגדר". צילום: מרק ישראל סלם



אני זוכר את יעלון אומר שיתנו לצה"ל את הכסף והוא ידע לעשות טוב יותר מבנייה של גדר.
"אפשר היה לחשוב שראש הממשלה עובד אצלנו ולא אנחנו אצלו. זה קשקוש ושקר והוא לא השקר היחידי. אני מוכן להתעמת עם ראש הממשלה על כל נושא הגדר, על איראן ושהציבור ישפוט. מערכת הביטחון לא אמרה שצריך להקים גדר. התחלנו לבנות אותה בתקופת אולמרט, כשהוא נתן לנו את התקציב". 

זה נכון שהייתה התנגדות של מערכת הביטחון להקמת כיפת ברזל?
"באשר לכיפת ברזל, שר הביטחון דאז דרש פתרון. מי שהמליץ על כיפת ברזל הייתה מערכת הביטחון. מהרגע שהתקציב ניתן זה נבנה בזמן שיא. אני גאה לומר שבתקופתי נבנתה כיפת הברזל המבצעית הראשונה".