תיק 4000: עדותו של עד המדינה, ניר חפץ, נחשפה הערב (שלישי) בחדשות 13. בעדותו מספר חפץ לחוקרי המשטרה כי שאול אלוביץ' ביקש ממנו להיפגש בדחיפות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואף העביר לו מסמך המיועד לראש הממשלה, בו הוא מתאר את לוחות הזמנים ואת הנחיצות שבמהירות אישור המיזוג בזק-יס. 


ניר חפץ: "יצא לי לפגוש את ביבי לא יותר מארבעים ושמונה שעות אחרי הפגישה עם שאול. נכנסתי לחדר העבודה של נתניהו והוא ידע שאני בא לפגוש אותו בענייני בחירות. סיפרתי לו ששאול קרא לי והיה בלחץ עצום. הסברתי לו בקווים כלליים לגבי ברגר (אז עדיין מנכ"ל משרד התקשורת) וגלעד ארדן (שר התקשורת הקודם) וששאול טוען שסוחטים אותו. אמרתי לו ששאול ביקש שאני אעביר לו את המסמך הזה ואמרתי לו ששאול מבקש להיפגש איתו בדחיפות בנושא המסמך הזה".
 
חוקר: "הסברת לנתניהו מדוע שאול מעביר אליו את המסמך?"

ניר חפץ: ״אמרתי לו מאוד בקצרה, בשניים או שלושה משפטים, פרפרזה של טענות שאול כלפי שעון החול שאוזל באשמת ברגר וארדן, ובזדון לטענתו של שאול. נתניהו מהיר תפיסה ולא צריך להסביר לו פעמיים. הוא עיין במסמך הזה ביסודיות, עבר על החומרים, קרא את המסמך וניכר שהבין אותו".

ניר חפץ. צילום: אבשלום ששוני
ניר חפץ. צילום: אבשלום ששוני
 


במרץ 2014, הממונה על ההגבלים העסקיים אישר את עסקת בזק-יס תוך הצבת תנאים. אך מלבד אישור הממונה, היה נחוץ לאישור סופי של העסקה אישור של משרד התקשורת, לכן פנתה חברת יס ביולי 2014 למשרד התקשורת כדי לקבל את האישור אך הוא טרם ניתן. ב-5 בנובמבר, כ-4 חודשים לאחר פניית יס, התמנה נתניהו לשר התקשורת במקומו של גלעד ארדן. שלושה שבועות לאחר מכן ,ב-28 בנובמבר, נענה חפץ לבקשת אלוביץ' וקבע פגישה דחופה בינו לבין ראש הממשלה.
 
ניר חפץ: "עכשיו אני נזכר שבפגישה עם שאול, יממה או שתי יממות לפני כן  אצלו בבית, כשהוא מסר לי את המסמך, הוא ביקש ממני שאעביר אותו לנתניהו אישית. בנוסף, ביקש שאעביר בשמו בקשה לפגישה אישית דחופה עם ביבי. נתתי לביבי את המסמך, אמרתי לו ששאול טוען שארדן וברגר מורחים בכוונה את הזמן ולא מאפשרים חתימה של משרד התקשורת על מסמך עסקת יס, כדי ששעון החול של הרשות להגבלים עסקיים ייגמר".
 
על פי כתב החשדות, לאלוביץ' היה חשוב לקבל מועד מהיר לאישור העסקה גם בגלל הכספים שיורוקום שבבעלותו עתידה הייתה לקבל מהעסקה ושהיו מיועדים לתשלום חובות עתק של חברות מקבוצת יורוקום לבנקים.

מראש הממשלה, בנימין נתניהו נמסר בתגובה: "הדבר היחיד שההדלפות הפליליות המתמשכות מחומר החקירה מלמדות, הוא שתיק 4,000 הוא עלילת דם שלא מבוסס על עובדות, אלא על רכילות. הדברים שניר חפץ אמר או לא אמר לאחר שהפך עד מדינה לא ישנו את האמת: מיזוג בזק-יס אושר כראוי בתהליך מתועד וסדור על ידי כל הרגולטורים המוסמכים".
 
משאול אלוביץ' נמסר: "שוב הדלפה של קטע מתוך הררי חומר שהופכים גם את עדותו של חפץ לאבק. את טענותינו העלינו ונוסיף ונעלה בפני הגורמים המוסמכים. אין לנו כוונה להשתתף בקרקס התקשורתי שמתחפש לבית דין שדה, וניזון מהדלפות מגמתיות של גורמים בעלי עניין הפוגעים במעשיהם בזכויות אדם בסיסיות ובאמון הציבור במערכת החוק".