שבועיים לפני ההליכה לקלפיות, ומערכת הבחירות מתחממת: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא הערב (שלישי) בכנס בחירות בקרית אתא "להצביע רק מחל", וטען כי "אסור לבזבז קול על מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, או על מפלגות שזה לא משנה אם יקבלו 8 או 9 מנדטים". לדבריו, "לא הימין ישמור על הליכוד - הליכוד ישמור על הימין".



רה"מ הוסיף: "לצערי ליברמן שגדל אצלי בחר כמו איימן עודה להמליץ על בני גנץ. הוא ממליץ על גנץ ולפיד ועשה איתם הסכם עודפים איתם. זה מאוד מסוכן. כי לפיד וגנץ יקחו אותנו אחורה לדרך השמאל. זה פשוט גדול עליהם. הם לא רק הסכימו להסכם הגרעין המסוכן עם איראן, הם גם אמרו שצריך לעקור 80-90 אלף מאחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון".


גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


מנגד, בישראל ביתנו וביהדות התורה מיקדו את האש בכחול-לבן, כאשר במסגרת זו צייץ ליברמן: "החלום האמיתי של גנץ זה להיות שר ביטחון בממשלה צרה בראשות נתניהו עם החרדים והמשיחיים".



מי שהצטרף למתקפה נגד גנץ היו סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שמסרו: "לאחר שניסה במשך תקופה ארוכה להסתיר את דעותיו ואף עשה הכל כדי לבדל את עצמו מיאיר לפיד שותפו, היום מתברר שאין כל הבדל ביניהם. בני גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה. אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק. הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי, אדם חסר יכולת ציבורית כלשהיא, השותפות שלו עם יאיר לפיד מעידה עליו את אמרת חז"ל 'אוי לרשע ואוי לשכנו'. יהדות התורה דבקה בעמדתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה".