כשחיילים "נפגעים" ומפונים במסוק במה שכונה “הונאה של צה”ל”, כולם מברכים את כולם, שכן נמנעה מלחמה על רקע פגיעה בחיילי צה”ל. עם זאת, מה שמכונה “ציר ההתנגדות” מגיב בעוצמה על התעוזה של ארגון חיזבאללה השיעי.



במשרד החוץ הסורי של משטר אסד מיהרו להגיב לתקיפת כלי הרכב הישראלי באזור אביבים, בגבול שבין לבנון לישראל, ביום ראשון השבוע. “סוריה גאה במבצע הייחודי של ההתנגדות הלאומית הלבנונית מול כלי רכב של הכיבוש הציוני, שמהווה תגובה על התוקפנות הישראלית החוזרת ונשנית על ריבונות לבנון וההתנגדות שלה”, נאמר בהודעה מיוחדת של המשטר הסורי.



כצפוי, העיתונאים המזוהים עם חיזבאללה, שבהם צידד מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאומו ביום שני בערב (“פעלו בשטח למרות הסכנה הנשקפת להם במתקפת התגובה של ישראל” כלשונו), חגגו את הברכות והחזירו אהבה ל”סייד חסן”. בכיר המברכים היה כתב “אל־מנאר” בדרום, עלי שועייב, שאף ליווה את הברכה המיוחדת שלו בסרטון עצמי.



לעומתם, ג’ירי מאהר, עיתונאי המתנגד לחיזבאללה, פרסם סרטון בדף הטוויטר שלו, ובו רואים, שבניגוד להודעת מזכ”ל הארגון שתושבי הדרום עמדו איתנים ושמחו על מתקפת התגובה של החוליה, תגובתם היתה בעצם הפוכה: “אזרחים לבנונים מהדרום נמלטים ומוותרים על חיזבאללה עם נפילת הפגז הישראלי הראשון על האזור שלהם”. הוא הוסיף עוד, כי “תושבי הדרום הבטיחו לחסן נסראללה להיכנס איתו לים, אך עם המבחן הראשון הם נמלטו והותירו אותו לבד בזמן שישראל תקפה”. אגב, מאהר גרם לעצמו ביקורת נוקבת, כאשר דרש מישראל לפתוח במלחמה נגד חיזבאללה.




בכתבה באתר הלבנוני “אל־ג’נובייה” בלבנון, הודגש כי המערכה עברה מהתותחים לסרטונים שמופצים לכלי התקשורת גם על ידי ישראל וגם על ידי הארגון השיעי. כך רשת “אל־מנאר” של חיזבאללה שפרסמה תצלומים מהפגיעה בחיילים, וכך התקשורת הישראלית מפיצה סרטונים שבהם רואים מסוקים מפנים חיילים במה שכונה “הונאת הפצועים”, מבסיס אביבים לבית החולים רמב”ם בחיפה.



“זו הייתה מלחמת הסרטונים, שכל אחד מהצדדים היה מעוניין בהפצתם כדי להעלות את המורל של עמו”, אמר מקור ל”אל־ג’נובייה”. “המלחמה הזו הייתה במקום פתיחת מלחמה. עברנו ממאבק צבאי למשחק פנימי למען התודעה. זה טוב לצורכי הפנים הישראליים, זה טוב לגם לצורכי הפנים הלבנוניים, בעיקר בקרב התומכים של חיזבאללה”.