גורם בכיר באיראן אישר הבוקר (רביעי) כי טהרן תחזור להתחייבותה בהסכם הגרעין רק במידה ותקבל 15 מיליארד דולר למכירת נפט במשך ארבעה חודשים, כפי שנקבע בטיוטה של תוכנית צרפתית להצלת ההסכם. 



בערוץ תקשורת איראני ציטטו את סגן שר החוץ של המדינה, עבאס עראקג'י, אומר כי "חזרתנו ליישום המלא של הסכם הגרעין כפופה לקבלת 15 מיליארד דולר במשך ארבעה חודשים. אחרת, הליך צמצום התחייבויותיה של איראן להסכם יימשך". עראקג'י הוסיף כי "אירופה צריכה לקנות נפט מאיראן או לספק לה את האשראי שמבטיח את הכנסות הנפט של איראן, דבר שפירושו מכירה מוקדמת של נפט". 



סגן שר החוץ הגיע לפני מספר ימים לפריז בראש משלחת דיפלומטים ובהם כלכלנים, וקיים שיחות במשרד החוץ הצרפתי שמטרתן למנוע נסיגה נוספת מצד איראן ממחויבויותיה בהסכם הגרעין. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הציע לאיראן אשראי בגובה 15 מיליארד דולר תמורת חזרה מלאה להסכם. 



בתוך כך הנשיא הצרפתי ממשיך במאמציו לארגן פגישה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבין נשיא איראן, חסן רוחאני, בסוגיית ההסכם בין המעצמות לרפובליקה האסלאמית. דובר ממשלת איראן, עלי רביאי, אמר כי רוחאני עשוי להיפגש עם טראמפ אם פגישה כזאת תשרת את האינטרסים של איראן. גם אם, לדבריו, "אין שום סיבה להיפגש עם מסית בנסיבות הנוכחיות". בנושא משבר הסכם הגרעין אמר הדובר האיראני: "חלה התקרבות בעמדותיהן של איראן וצרפת".