קבוצה של סטודנטים בני 75-60 יסיימו השבוע קורס ללוחמת סייבר במכללת קרנליוס, מרכז להכשרות סייבר בראשון לציון. מדובר בקורס המיועד לראשונה לפנסיונרים ועובדים ותיקים, במטרה להשתלב בעולמות התעסוקה. הסטודנטים בקורס נחשפים למגוון רחב של נושאים, שיטות הגנה ותקיפה מעולם הסייבר, ומתרגלים את החומר במעבדות ייחודיות ובסימולטור מתקדם עם כלים המדמים את המתרחש ב עולם האמיתי, כלים הדרושים לעבודה השוטפת של מגן הסייבר בעולם האבטחה המשתנה.



בין התחומים שאותם למדו הסטודנטים: נושאים בתחומי תקשורת נתונים, מערכות ואבטחת סייבר, כאשר נושאי הקורס כללו שימוש בכלי תקיפה אפליקטיביים ותשתיתיים, ניתוח קבצים זדוניים, הצפנות ושיטות התחמקות וטכניקות התגוננות בפני איומים אלו.



יוסף סרבקי, בן 63 , סב לחמישה נכדים, מספר: "רציתי ללמוד ולהיפתח לאופקים חדשים, הקורס היה חוויה נהדרת. אומנם שברנו לרסיסים את ממוצע הגילאים של המכללה, אבל עכשיו אני כבר לא מסתכל על האינטרנט בחוסר אונים, אלא להפך - מסתכל באופן שונה לחלוטין על חוויית השימוש באינטרנט, הרבה יותר בטוח בעצמי".



"זה שונה מאוד מהתקופה שבה הייתי צעיר", אומר סרבקי, "לפעמים כל המידע הזה גורם לי להרגיש קצת סנילי. הבנו שעולמנו הטכנולוגי רחוק שנות אור מעולמם של הצעירים, כנראה שהפערים הדיגיטליים עולים מדי שנה בחזקות. זה יהיה מאתגר להיות לוחם סייבר בגיל שלי, אבל עובדה שעמדתי בגבורה בתכנים שלומדים גם חבר'ה שצעירים ממני ב־ 40 שנה. התחום מאוד מעניין אותי, ואולי אנחנו נהיה ההוכחה שהעולם לא שייך רק לצעירים. אומנם מרבית העובדים בעולמות התעסוקה במקצוע זה יכולים להיות ילדַי או נכדַי, אך העובדה ששלושת ילדי עוסקים בעולמות המחשבים היא אך ורק בגלל החיידק שאני הדבקתי אותם בו".



אמנון קינן, בן 65 , סב לשלושה, הוסיף: "ביטחון מידע זה דבר מאוד חשוב וקיבלתי מושג של ממש על תחום הסייבר. החומר בקורס בהחלט קשה, העולם השתנה, ואני בגילי כבר לא כזה זריז בשימוש במחשב כמו הצעירים, אבל הצלחתי לעמוד בזה ואני גאה בעצמי. המשפחה שלי הופתעה שאני לומד סייבר, אבל עם הידע שאני רוכש הם רק יכולים לקנא בי. הייתי ממליץ לבני הגיל השלישי להיכנס לתחום הסייבר, ללמוד, לפתח את המוח, להתמודד עם אתגרים. זה דבר מאוד חשוב לבני גילנו, חשוב להניע את המוח".



מנכ"ל "קרנליוס - מרכז הכשרה לסייבר", איתי לוי, הדגיש: "בעצם קיומו של הקורס אנו מוכיחים כי עולם הסייבר רלוונטי לכולם, בכל גיל, ואיננו שייך אך ורק לפלח אחד של גילאים, כפי שאולי נהוג לחשוב. את התוקף שמבצע חדירה לארגון ומנסה לגנוב מידע לא מעניין מי עומד מולו מבחינת הגיל, ודווקא ניסיונם רב השנים של משתתפי הקורס ביישום פתרונות יצירתיים בעבודתם לאורך השנים מהווה יתרון על פני בחור צעיר שרק נכנס היום לעבודה בתחום ההייטק".