גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו אומרים היום (רביעי) כי מסתמנת פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בזמן הקרוב. הדברים מלשכת נתניהו מגיעים על רקע הפרסום במעריב מוקדם יותר על הכעס במשרד החוץ הרוסי בעקבות הפניה הישראלית שהגיעה השבוע, במסגרתה ביקשו נציגי ראש הממשלה, ממקביליהם הרוסים לארגן בשבועיים הקרובים, לפני הבחירות ב-17 בספטמבר, מפגש פסגה בין נשיא רוסיה פוטין, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונתניהו בירושלים.



לדברי מקור פוליטי-מדיני ששוחח עם מעריב, בימים האחרונים נעשה מאמץ דומה מול לשכתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הפניה לנשיא טראמפ הועברה דרך השגריר הישראלי בארה"ב רון דרמר. 


אתמול אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי "בימים הללו מתקיים מאמץ לקיים מפגש טרילטרלי נוסף בהשתתפות רוסיה, ארה"ב וישראל, כאן בירושלים, כדי להמשיך לדון בעניין הוצאת איראן מסוריה". 

לדברי הגורם הפוליטי - מדיני, הצד הרוסי רואה ברעיון הישראלי ניסיון פוליטי של בנימין נתניהו להשיג רווח אלקטורלי לקראת הבחירות הקרובות לכנסת וזאת על חשבון נשיא רוסיה פוטין. כמו כן, טענו אנשי משרד החוץ הרוסי כי ישראל לא נצמדת להסכמות שהושגו בעבר, בין היתר במפגש פסגה הטרילטרלי שהתקיים בירושלים בחודש יוני השנה, ברמה של יועצים לבטחון לאומי. כזכור, במפגש המשולש השתתפו היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון, מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה ניקולאי פטרושב וראש המל"ל הישראלי מאיר בן שבת.