נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן רומז שהוא רוצה שלארצו יהיה נשק גרעיני. בנאום שנשא הערב (רביעי), הביע ארדואן תסכול על כך שלמדינות אחרות באזור יש נשק גרעיני. "הם אומרים שלא יכולים להיות לנו טילים בעלי ראשי נפץ גרעיני למרות שלהם יש. אני לא מקבל את זה", אמר הנשיא הטורקי. 

ארדואן התייחס גם לישראל ואמר: "יש לה נשק גרעיני? יש לה, והיא מפחידה את כולם איתו, אף אחד לא מתעסק איתה". הוא המשיך ואמר כי גם לארצות ולרוסיה יש נשק גרעיני: "יש להם אלפי טילים גרעיניים, אבל לנו הם אומרים שאסור". טורקיה, צריך לציין, חתומה על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני מ-1980 וב-1996 חתמה על האמנה האוסרת ניסויים גרעיניים.
ארדואן גם מחה על כך שמדינות אחרות לא מוכנות למכור לאנקרה נשק ואמר כי זה גרם לכך שהיא פיתחה תעשיית נשק משלה. "ביקשנו פצצות חכמות מהנשיא לשעבר אובמה, אבל הוא סירב. ביקשנו מטראמפ אבל גם ממנו לא קיבלנו. אז אנחנו מייצרים אותן בעצמנו". עוד אמר הנשיא הטורקי, כי ארצו תתחיל לייצר בעתיד הקרוב רחפנים חמושים. הנשיא הטורקי התייחס גם למשבר עם ארצות הברית סביב רכישת טילי ה-S400 מרוסיה, ואמר כי הוא ייפגש עם הנשיא טראמפ בעצרת האו"ם וידון עמו על רכישת טילי פטריוט.

בחלק הפוליטי של נאומו, תקף ארדואן את בכירי מפלגתו שניסו להדיחו. ולדבריו רוצים להרוס את המפלגה. "אלה המבקשים להרוס את מפלגת הצדק והפיתוח למען השאיפות הפוליטיות שלהם תמיד יובסו", אמר הנשיא. דבריו באים על רקע דיווחים על תנועה שמרנית חדשה, המובלת על ידי בני בריתו לשעבר של ארדואן, בהם הנשיא לשעבר עבדוללה גול. 
 
פרשנים בטורקיה מעריכים כי התנועה הזאת, כמו גם זו של ראש הממשלה לעבר ממפלגתו של ארדואן, אהמט דבוטאולו, עשויה לקחת חלק מהתמיכה הגדולה לנשיא בקרב הציבור השמרני בטורקיה לאחר 17 שנים בשלטון.