מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין לא יאפשר לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לערוך בחירות לפני ה-31 באוקטובר, כך אמר הלילה (בין רביעי לחמישי) חבר פרלמנט בכיר לרשת BBC בממלכה. הדברים נאמרו לאחר שבית הנבחרים בפרלמנט הבריטי דחה מוקדם יותר הערב את הצעתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לקיום בחירות בזק ב-15 באוקטובר. ההצעה נדחתה כאשר 298 תמכו, מול 56 שהתנגדו, אולם לא הושג הרוב הנדרש של שני שלישים מחברי הפרלמנט. ג'ונסון עוקץ את קורבין ואומר שהוא מנהיג האופוזיציה הראשון שהתנגד לבקשה לקיים בחירות ומוסיף שכנראה קורבין מפחד להפסיד. הוא רמז שבכוונתו להגיש את הבקשה מחדש בעוד ימים אחדים. 


כזכור, ראש ממשלת בריטניה, שנכנס לתפקידו לפני כחודש וחצי, קרא לקיים את הבחירות לאחר אישור הצעת החוק שלפיה בריטניה לא תוכל לעזוב את האיחוד האירופי ללא הסכם, הצעה שצריכה לעבור גם בבית הלורדים. יו"ר האופוזיציה ג'רמי קורבין אמר כי הוא תומך בהקדמת הבחירות, אך רק לאחר שהצעת החוק תיכנס לספר החוקים.

מוקדם יותר הערב, חברי הפרלמנט הצביעו בעד דחיית הברקזיט, בניגוד לדעתו של ג'ונסון. בעד החוק הצביעו 327 חברי פרלמנט, לעומת 299 שהתנגדו. ג'ונסון אמר לאחר ההצבעה כי "זה בלתי אפשרי עבור הממשלה לתפקד כשהפרלמנט דוחה כל הצעה שהיא מביאה. חברי הפרלמנט לא השאירו ברירה אלא לתת לציבור להחליט מי הוא רוצה כראש הממשלה. העם צריך להחליט אם יו"ר האופוזיציה ג'רמי קורבין או אני צריכים לשאת ולתת אם האיחוד האירופי. חייבות להיות בחירות ב-15 באוקטובר". לדבריו, "אם אני אהיה ראש הממשלה לאחר ה-15 באוקטובר, בריטניה תעזוב את האיחוד האירופי ב-31 באוקטובר".

קורבין אמר כי "אנחנו רוצים בחירות כי אנחנו רוצים להחליף את הממשלה הזאת. ראש הממשלה מציע יחד עם הבחירות גם את הרעל של ברקזיט ללא עסקה. אנחנו נסכים לבחירות רק אחרי שהצעת החוק שמונעת יציאה ללא עסקה תאושר". הוא קרא לג'ונסון להציג לעם את תוכניתו באמצעות משאל עם או בחירות".

אתמול, לאחר שהפרלמנט הצביע בעד קידום החוק שעבר הערב, נקם ג'ונסון בחברי מפלגתו שהצביעו נגדו סילק אותם מהמפלגה והודיע כי הם איבדו את זכויותיהם כחברי פרלמנט מטעם השמרנים. בין המורדים היו שר האוצר הקודם פיליפ המונד; השר הקודם לפיתוח בינלאומי רורי סטיוארט, שגם התמודד על הנהגת המפלגה; דומיניק גריב, שהיה התובע הכללי; קן קלארק, ותיק חברי הפרלמנט, שמכהן מאז 1970; וניקולס סואמס, נכדו של ראש הממשלה לשעבר ווינסטון צ'רצ'יל, שכיהן במשך 37 שנה והודיע שלא יתמודד שוב.