לפי נתוני משרד החינוך, יש כ־50 אלף ילדים הסובלים מאלרגיות ברמות סיכון שונות וכ־3,000 מהם, בגילי הגנים עד כיתה ב', זכאים לסייעות. במהלך הקיץ התברר כי לא קיים תקציב לסייעות, ורק כשבוע וחצי לפתיחת שנה"ל המשרד הודיע כי נמצא התקציב. כעת ההורים טוענים שבגלל גרירת הרגליים, אף כי נמצא התקציב, לרבים מהם עדיין לא נמצאה סייעת - ולכן הם נאלצים להישאר בבית או לסמוך על פתרונות זמניים.
"אנחנו קמים כל יום למלחמה חדשה, המצב מאוד מתסכל", כך אומרת ל"מעריב" אושרת בניש, אמה של ירין בת שנתיים ועשרה חודשים, האלרגית לחלב וביצים, שהשבוע החלה ללכת לגן עירייה. הבעיה של חוסר מוכנות המוסדות נוגעת גם לבתי הספר. א', שעלתה השבוע לכיתה ז', אלרגית בין היתר לאגוזים ובוטנים בשאיפה, כך שאם בסביבתה יאכלו מוצר עם אלרגנים אלה, היא עלולה להיות בסכנת חיים. כשאמה רשמה אותה לבית הספר, היא ציינה כי היא אלרגית וביקשה פגישה עם הצוות. בכל פעם אמרו לה שיחזרו אליה, דבר שלא קרה. 
השבוע בתה החלה את שנת הלימודים, והאם נחרדה לגלות כי אף שהמנהל הוציא אגרת להורים ובה הנחיה שלא להכניס מוצרים עם אלרגנים מסוימים, למרבה האבסורד - בקיוסק בית הספר נמכרו חטיפים ובהם אלרגנים אלה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לטענות כי: "המשרד הנחה את מוסדות החינוך להטמיע את חוזר המנכ"ל בנושא מוסדות חינוך בטוחים לתלמידים הסובלים מאלרגיה למוצרי מזון ברמה מסכנת חיים, וזאת באמצעות מנהלי מוסדות החינוך, המחוזות והמפקחים. אם יש סוגיות שלא נפתרו, יש לפנות לפיקוח על המוסד החינוכי או למחוז".