התנגשות חריגה בחלל נמנעה ברגע האחרון, כאשר סוכנות החלל האירופית הצליחה להסיט את אחד מלווייני התצפית שלה לפני שהתנגש בלוויין של פרויקט האינטרנט של חברת ספייס אקס. בחברת החלל של אילון מאסק תלו את האשמה בכשל במערכת התקשורת. סוכנות החלל דיווחה כי הלוויין אאלוס נאלץ להפעיל את המבערים שלו ביום שני כדי להתחמק ברגע האחרון ממסלול התנגשות עם הלוויין סטארלינק 44 של ספייס אקס, בגובה של 320 ק"מ מעל כדור הארץ. "זמן לא רב אחרי שהייתה אמורה להתרחש ההתנגשות, אאלוס יצר קשר עם הבית כרגיל ושלח את המידע המדעי שלו - והוכיח שהתמרון היה מוצלח וההתנגשות אכן נמנעה", נאמר בהודעה. 
 
לפי הסוכנות האירופית, מדובר באירוע נדיר, מאחר שתמרונים של התחמקות מפגיעה מתבצעים בדרך כלל מול לוויינים שכבר יצאו מכלל פעולה או שברים אחרים בחלל, ולא מול לוויינים פעילים שאמורים לנוע במסלול קבוע ומתואם. הלוויין של ספייס אקס משתייך לצביר הראשון של 60 לוויינים של פרויקט סטארלינק ששוגרו במאי האחרון. הפרויקט השאפתני נועד לספק כיסוי של רשת האינטרנט עבור כל כדור הארץ באמצעות 12 אלף לוויינים.
 
לפי הדיווחים, אנשי סוכנות החלל האירופית פנו לספייס אקס אחרי שהתקבלה התרעה שיש סיכוי של אחד לאלף להתנגשות. אולם הולגר קראג, שעומד בראש המשרד לשברי חלל בסוכנות, נענה בתשובה שלפיה "אין לספייס אקס כוונה לנקוט פעולה", ועל כן הוחלט לבצע את התמרון. בספייס אקס טענו כי לא מדובר בהתעלמות מכוונת, אלא בתקלה במערכת התקשורת עם הלוויינים שמנעה מאנשי הצוות לזהות את הסכנה. "אילו המפעיל של סטארלינק היה רואה את התקשורת, היינו מתאמים עם הסוכנות מה הדרך הטובה ביותר כדי שימשיכו בתמרון שלהם או שאנחנו נבצע תמרון", מסר דובר החברה. 
 

קראג ציין כי האירוע החריג מעיד על הצורך הדחוף להסדיר את כללי הפעולה בחלל לנוכח העלייה במספר הלוויינים. "אין חוקים בחלל", אמר. "לא היה מישהו שלא פעל באופן שגוי. החלל נמצא שם כדי שכולם יפעלו בו. אין חוק לגבי מי היה קודם. בכל הקפה אפשר להתנגש באובייקטים אחרים. החלל לא מאורגן ואנחנו סבורים שצריך טכנולוגיה כדי לנהל את התנועה הזו".