ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (חמישי) לביקור בזק בלונדון וייפגש עם עמיתו הבריטי בוריס ג'ונסון, שטרוד בצרות רבות מבית. לפני המראתו, התייחס ראש הממשלה לנסיגה הנוספת של איראן מהתחייבויותיה בהסכם הגרעין ואמר: "הבוקר התבשרנו על עוד הפרה והתרסה של איראן בחתירה לנשק גרעיני, זה מצטרף לפעולות תוקפניות שלה. זה לא הזמן לנהל שיחות עם איראן, זה הזמן להגביר את הלחץ על איראן". 



עוד הוסיף: "על הנושאים האלה וגם אחרים אני אשוחח בביקור בזק בלונדון עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ועם מזכיר ההגנה האמריקני מארק אספר. אלה דברים שהם חשובים לישראל בכל עת אבל בייחוד בזמן הזה".



כזכור, נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר אמש כי טהרן תצמצם פעם נוספת את קיום התחייבויותיה בהסכם הגרעין ותיישם את "השלב השלישי" בנסיגה ממחויבויותיה. רוחאני ציין כי השלב הנוכחי יכלול פיתוח של צנטריפוגות. הוא הוסיף כי "ההנהגה האיראנית תעשה הכל כדי להבטיח את האינטרסים של המדינה".


 
מוקדם יותר אמר נשיא ארצות הברית טראמפ כי "הכל אפשרי" כשנשאל על ידי כתבים בבית הלבן בנוגע לפסגה עם רוחאני במהלך עצרת האו"ם בחודש הקרוב. "בטח, הכל אפשרי. הם ירצו לפתור את הבעיות שלהם", אמר טראמפ, "נוכל לפתור זאת תוך 24 שעות".
שר החוץ האיראני זריף ציין אתמול כי אם גם המו"מ הזה לא יצלח, תיישם איראן את "השלב הרביעי" כעבור חודשיים. מדובר באולטימטום חדש לאירופה "לעמוד בהתחייבויותיה" להבטיח את מכירת הנפט האיראני ולעקוף בכך את הסנקציות שהטילה ארה"ב על הסחר אתה. עם זאת, שר החוץ האיראני, שביקר השבוע במוסקבה ודן בסנקציות עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב, ביקש שלא להספיד עדיין את הסכם הגרעין, אותו הגדיר "הישג דיפלומטי חשוב" וקרא לאירופים "לשים את כספם היכן שנמצא פיהם".סגן שר החוץ האיראני עבאס עראקג'י אישר כי טהרן תחזור להתחייבויותיה בעסקת הגרעין רק אם תקבל 15 מיליארד דולר כערבויות למכירות נפט במשך ארבעה חודשים, כפי שנקבע בטיוטת התוכנית צרפתית להצלת ההסכם. תכנית זו לא קיבלה את אישור ארה"ב. בריאן הוק, השליח המיוחד לענייני איראן בממשל טראמפ אמר כי איראן משתמשת באמצעי סחיטה בנושא הגרעין בהתנהלות שלה מול המערב, והוסיף כי ארה"ב תמשיך למנוע ממנה כל הכנסה. כך או כך, נשיא צרפת עמנואל מקרון ממשיך לנסות לארגן פגישה בין טראמפ לרוחאני כבר בעצרת האו"ם הקרובה.