פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (חמישי) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד כפיר עטיה, בן 36 מנתניה, בגין רצח בנסיבות מחמירות של דוד אגייב ז"ל בחודש יולי האחרון. בנוסף, מואשם הנאשם בהפרת הוראה חוקית, נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף והתנגדות למעצר. 



אלמנתו של אגייב ז"ל אמרה לאחר הגשת כתב האישום כי היא חוששת לחייה וחיי משפחתה. "אני לא אהיה רגועה עד שהוא ייכנס לכלא עד סוף ימיו. הבאים בתור הם אני והילדים שלי כי גם אני התנגדתי לקשר הזה", אמרה.


על פי כתב האישום, בו תוארה מסכת של אלימות, הטרדות ואיומים, שהוגש על ידי עורכת הדין רוני שוהם עידן, הנאשם וביתו של המנוח ניהלו מערכת יחסים זוגית בשנת 2000 ובתקופה סמוכה לכך. בשלב כלשהו, במועד שאינו ידוע במדויק, הודיעה ביתו של המנוח לנאשם על סיום הקשר הזוגי. עם סיום הקשר הזוגי, החל הנאשם במסכת אלימות, הטרדות ואיומים כלפי בתו של המנוח ובני משפחתה, לרבות כלפי המנוח. 
ב- 20.7.06 דקר הנאשם את בעלה דאז של בתו של המנוח בפניו. ב- 1.12.2009 ארב הנאשם למנוח בשעות ערב, בסמוך לביתו של המנוח, וכאשר המנוח הגיע, תקף אותו הנאשם באמצעות חפץ קהה בראשו, וגרם לו לחבלה חמורה. בגין כך ריצה הנאשם שנות מאסר ממושכות ושוחרר ב- 7.4.19.

בר ויכמן, בתו של דוד אגייב ז"ל בבית המשפט. צילום: אלון חכמון
בהמשך, במועד שאינו ידוע במדויק, גמלה בלבו של עטייה החלטה להביא למותו של המנוח. ב- 09.08.19, החליט הנאשם לממש את ההחלטה להמית את המנוח ואמר לאמו כי מיום ראשון לא תראה אותו וכי היא "תבכה עליו דם". ב- 11.08.2019, במטרה לממש את ההחלטה, שם הנאשם פעמיו לעבר הבניין בו מתגורר המנוח, במטרה לארוב לו, ולהביא למותו. לשם כך הצטייד הנאשם בכלי חד, אשר סוגו המדויק אינו ידוע. בשעה 20:32 או בסמוך לכך, הגיע הנאשם לבניין וארב למנוח. בהמשך, נכנס המנוח ללובי הבניין. אז התנפל עליו הנאשם, ודקר אותו, באמצעות החפץ החד, למעלה מ-10 דקירות, לרבות בפניו, בחלק השמאלי של צווארו, בבית החזה, בבטנו ובגבו, וכן בגפיו העליונים, בכוונה לגרום למותו של המנוח.

פרקליטו של עטייה, עו"ד איתי בן נון, טען במהלך הדיונים בבית המשפט כי מדובר באדם שנמצא במצב משפחתי מאוד קשה והומלץ לאשפז אותו, אך נמצא לבסוף כשיר לעמוד לדין. במהלך הדיונים הביטה בתו של המנוח לעטייה בעיניים ואמרה כי "אין לי מה לומר לחלאה הזה".