נשיא המדינה ראובן ריבלין אומר כי הופתע מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא החזיר לו את המנדט לאחר שלא הצליח להרכיב ממשלה לאחר הבחירות הקודמות, ובמקום זאת בחר לפזר את הכנסת. בראיון שנתן הבוקר (חמישי) ליונית לוי בוועידת המשפיעים של חדשות 12 וקשת, התייחס הנשיא לאפשרות שגם לאחר הבחירות הקרבות לא תוקם ממשלה ויהיה צורך ללכת לבחירות בפעם השלישית: "אני, כמו רוב אזרחי ישראל, שקם בבוקר בטוח חושב ורואה בחומרה רבה את האפשרות שתתקיימנה בחירות שלישיות תוך שנה". לדבריו, כמי שנקרא אזרח מספר אחד אעשה כל מאמץ שתימנע כל אפשרות לבחירות שלישיות. אעשה כל מה שאני צריך לעשות מתוקף תפקידי על פי החוק כדי שלא יהיו בחירות שלישיות"

תבקש ממשלת אחדות?
"האפשרויות כמובן תלויות בתוצאות הבחירות. הכנסת היא בית הנבחרים, והממשלה מקבלת את אמון הכנסת לאחר בחירות בהתאם לכתוב בחוק. אין לנו חוקה, עד הבחירות האחרונות הייתה חוקה לא כתובה, היו כללי משחק ברורים. אם היינו מבקשים לשנות, היינו עושים זאת רק לגבי הקדנציה הבאה של הכנסת. הואיל וניתן היום להתעלם מחוקה בלתי כתובה, שכן אין לנו כזו, אנחנו צריכים ללמוד את החוק על מנת לשמר את אותן המערכות ששימשו חוקה בלתי כתובה בישראל על מנת שלא תהיינה הפתעות כאלה ואחרות".


במענה לשאלה האם התאכזב כשנתניהו לא החזיר את המנדט, אמר הנשיא כי "אולי כאדם שרואה את גולת הכותרת כחובה וכדבר שיכול לבוא לידי ביטוי בשימוש ברוב של חברי כנסת על מנת לקיים איזו שהיא דיספרופורציה בהתייחסות לשאר אזרחי המדינה, מה שנקרא אפשרות לעריצות הרוב, דבר שאני מקווה שלא יהיה כאן כדבר שהוא אפשרות מובנת מאליה... האם התאכזבתי? אני הופתעתי. מה שעומד על סדר היום בדמוקרטיות בעיקר בימינו הם נושאים פופוליסטיים שהם מאפשרים לאנשים לרכוש את הכוח הדרוש כדי לנהל את המדינה. יחד עם זאת הגלובליזם הוא יש לו הישגים לא מעטים גם בימינו אנו".

בתחילת השבוע מתח הנשיא ביקורת מרומזת על ראש הממשלה, כשאמר בנאום בישיבת ההסדר אור תורה מחנים, בה למד דביר שורק ז"ל. "דווקא ערב הבחירות כשהרוחות סוערות והשיח מתנוול, אני מפציר בכם אל תאמינו להסתות, ולהכפשות. אל תקשיבו לקולות, שלהוטים להקצין את השיח, מימין או משמאל. קחו אחריות על ה'יחד' שלנו, כי רק ה'יחד' הזה, הוא הערובה לעוצמתנו הוא הערובה הטובה ביותר לביטחוננו", אמר הנשיא בדבריו.

דבריו של ריבלין נאמרו על רקע המתקפה של נתניהו על עיתונאי ערוץ 12 גיא פלג, אותו כינה "בובה". נתניהו טען כי המושכים נגדו בחוטים מאחורי הקלעים הם אבי וייס, אבי ניר, דרורית ורטהיימר ויצחק תשובה, והאשים: "עושים לי משפט שדה".