ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) בשיחה עם כתבים בלונדון, לשם טס על מנת להיפגש עם מקבילו הבריטי, לאפשרות של פגישת משא ומתן בין נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לנשיא איראן, חסן רוחאני. "אני לא אומר לטראמפ עם מי להיפגש", אמר נתניהו. "האופציה קיימת, אני בטוח שהנשיא ינקוט בגישה תקיפה יותר". 

עוד אמר נתניהו בשיחה כי "אני לא יודע אם ומתי תהיה פגישה בין טראמפ לרוחאני, אבל אני בטוח שהוא יביא לשם גישה אחראית ומפוכחת ממה שהיה נהוג עד כה". 

בנוסף, נתניהו תקף היום בשידור חי בחשבון הפייסבוק שלו את ראשי מפלגת "כחול לבן", יאיר לפיד ובני גנץ, וטען כי "מי שלא רוצה שיגנבו לנו את הבחירות חייב לתמוך בחוק המצלמות, ולהצביע רק לנו. גנץ ולפיד מערערים על כך כי כנראה הם רוצים שיהיו זיופים. בעודם מדברים ב'וועידת המשמינים' (הכוונה לוועידת המשפיעים), אני עסוק פה בלונדון בחיזוק הביטחון של מדינת ישראל". 



גנץ ולפיד, צילום: אבשלום ששוני



כאמור, נתניהו נועד היום עם מקבילו הבריטי, בוריס ג'ונסון, במעונו ברחוב דאונינג 10, ובמהלך הפגישה אמר למארחו: "בוריס, אתה ידיד נפלא של העם היהודי ושל ישראל. אני מריע לעמידתך האיתנה נגד האנטישמיות ועל תמיכתך בביטחון ישראל. היחסים שלנו נמצאים במצב טוב אי פעם: כלכלית, מסחר, טכנולוגיה, שיתוף פעולה ביטחוני. אלה דברים נפלאים".

"זה לא שחסרים לנו אתגרים", הוסיף נתניהו. "יש לנו את האתגר של  התוקפנות האיראנית והטרור ואני רוצה לדבר איתך על איך אנחנו יכולים להתמודד עם הדברים האלה יחד ולמען השלום ואני רוצה להודות לך על ההזדמנות לעשות זאת".

לפני המראתו, התייחס ראש הממשלה לנסיגה הנוספת של איראן מהתחייבויותיה בהסכם הגרעין ואמר: "הבוקר התבשרנו על עוד הפרה והתרסה של איראן בחתירה לנשק גרעיני, זה מצטרף לפעולות תוקפניות שלה. זה לא הזמן לנהל שיחות עם איראן, זה הזמן להגביר את הלחץ על איראן". 
כזכור, נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר אמש כי טהרן תצמצם פעם נוספת את קיום התחייבויותיה בהסכם הגרעין ותיישם את "השלב השלישי" בנסיגה ממחויבויותיה. רוחאני ציין כי השלב הנוכחי יכלול פיתוח של צנטריפוגות. הוא הוסיף כי "ההנהגה האיראנית תעשה הכל כדי להבטיח את האינטרסים של המדינה".