שריפה גדולה פרצה היום (חמישי) במכל במפעל שמן בחוף שמן סמוך לכניסה הצפונית לנמל חיפה. לאחר מספר שעות של פעולות כוחות הכיבוי, הושגה שליטה על הדליקה. עו"ד שרית גולן, יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה במפרץ חיפה מסרה כי היא נמצאת באיגוד ערים והנחתה את צוותי מחלקת אויר וצוותי מחלקת חומ"ס לצאת לשטח ולבדוק את הנתונים ולבחון את ההשפעות הסביבתיות והבטיחותיות.



לפי מדידת ערכי זיהום האוויר באזור השריפה נמצא כי ערכי הזיהום שנמדדו לא הגיעו לערכי ההתראה המסוכנים בשל כיוון הרוח ופיזור העשן מחוץ לאזורי מגורים. 

במנהלת ארגוני הסביבה בחיפה אמרו: "אנו מוצאים שוב ושוב איך מליון תושבים חיים במפרץ חיפה על חבית נפץ וזה רק עניין של זמן מתי תתפתח דליפה או שריפה שמסכנת את המטרופולין. שריפה זו, היא בדיוק מקרה המבחן לסקר הסיכונים החלקי שפורסם ע״י המשרד להגנת הסביבה לפני כחודשיים ולטענתו 'לציבור אין סיכון בלתי סביר כתוצאה מתקלות הנובעות מפעולות שבשגרה'". עוד הוסיפו: "על רקע סקר הסיכונים ונוכח השריפה בשמן אנו מדגישים את הצורך הדחוף לקידום תוכנית מפרץ החדשנות להבראת מפרץ חיפה ופינוי התעשיות המסוכנות מחדר השינה שלנו".
צילום: אילן מלסטר, המשרד להגנת הסביבה


ח"כ לשעבר יעל כהן פארן, מועמדת המחנה הדמוקרטי לכנסת ונציגת "התנועה הירוקה", אמרה בתגובה לשריפה: "בזמן שנתניהו מוביל מהלך להפחתת הרגולציה על מפעלים מזהמים וחומרים מסוכנים ומחזק את קשריו ובריתו עם מנהיגים השוללים את קיומה של תופעת ההתחממות הגלובלית, במפרץ חיפה נמשכים החיים עצמם ואסון רודף אסון. צמצום הרגולציה אינו הפתרון אלא הבעיה. הפתרון הוא סילוקה של התעשייה הפטרוכימית המזהמת ממפרץ חיפה והגברת האכיפה והרגולציה על תעשייה מזהמת בכל הארץ".

מחברת שמן נמסר: "השריפה פרצה במחסן של סחורה ארוזה. השריפה מטופלת ע"י לוחמי האש ברגעים אלו. לשמחתנו אין חשש לנפגעים ולחיי אדם".