רק אתמול משפחה ביבנה איבדה את בנה ונאלצה לקבור אותו, על רקע שמועות הטוענות כי הילד בן ה-10 התאבד לאחר שעבר חרם. בעיר בה כ-50 אלף תושבים, עדיין רבים מכירים אחד את השני ולכן כל שמועה בנושא מצליחה להגיע לרבים, לא חשוב אם מדובר בילדים או מבוגרים, הנחשפים לחומרים קשים, ביניהם צילומים מזירת האסון.



כך, בזמן שחוקרי המשטרה מנסים להביא לבירור נסיבות האירוע, לכל אחד כבר יש גרסה משלו. "מה שיודעים כרגע זה לא יותר מדי, ההערכות מדברות על זה שכן הייתה התאבדות ולא מעידה, אבל לא נתקלנו בעבר בחרושת שמועות כזאת", אומר ל"מעריב" תושב העיר. "מהרגע הראשון אחרי הנפילה אנשים שהגיעו למקום צילמו בווידאו ובתמונות והתמונות התחילו לרוץ ברשת, גם אצל תלמידי בתי ספר יסודיים בעיר. זה כואב, לא מבין אנשים שיכולים בסיטואציה כזו להמציא גרסאות. כולם נשאבים לסיפורים שלהם והשמועות רצות".



השמועות על חרם שעבר התלמיד מפנות אצבע מאשימה לכאורה לבני כיתתו ואף לתלמיד מסוים ובהנהגת ההורים בעיר חוששים כי זה עלול להוביל למעשים קשים נוספים. "מאשימים אותם בזה שילד מת, אם היה חרם צריך לטפל בזה בצורה הכי קשה אבל לפי כל הממצאים לא היה חרם כיתתי. כנראה שהייתה התעללות על ידי ילד המוכר עם בעיות אלימות שלומד איתו באותה הכיתה ואתמול הילדים צעקו לו 'רוצח'. אנחנו מפחדים שהילד יפגע בעצמו כי כבר ראינו שילד פגע בעצמו. קברנו ילד אחד יותר מדי, המחשבה שנצטרך לטפל בעוד מקרים כאלה היא קשה".



צוותי השירותים הפסיכולוגיים מלווים את בית הספר והמשפחה, ומיד לאחר היוודע מותו של הילד אמרה מנהלת בית ספרו, רונית הראל, כי "זהו יום קשה לבית הספר שלנו. איבדנו תלמיד וקשה לדבר עליו בלשון עבר. מדובר בילד נעים הליכות, מנומס ואהוב מאוד על הצוות והתלמידים. ילד מקסים שקשה לי מאוד שלא נפגוש אותו בין כתלי בית הספר. זהו אירוע קשה מנשוא, אנחנו עסוקים בהתמודדות וליווי של התלמידים יחד עם ההורים ועוזרים להם להתמודד עם הידיעה הקשה והנוראית. צוותים טיפוליים מקצועיים מסייעים ומלווים אותנו בהתמודדות". כשנשאלה האם היה עליו חרם הכחישה את הדברים: "אין שום אמת בידיעות על חרם, אנחנו צריכים לאסוף את הכוחות ולהיות שם עבור ההורים והילדים".



בהנהגת ההורים העירונית הוציאו הודעה בה ביקשו לעצור את חרושת השמועות. "בשעות אלו מופצות הודעות רבות 'מבוססות ממקורות מהימנים' ואסמכתאות נוספות. יחד איתן הופצו ידיעות על מעורבות, לכאורה של ילדים נוספים", נכתב.



"מדובר בדיני נפשות, הפצת כל מידע שכזה עלול להיות שרשרת אסונות שלא נצא ממנה. קיבלתם הודעה עם 'מידע'? אל תעבירו אותה הלאה. קיבלתם סרטון? תמחקו אותו. אל תצפו ואל תעבירו רק לחבר אחד. תעצרו את זה, שיבנה לא תדע עוד צער. כבדו את זכרו, כבדו את תלמידי ביה"ס האחרים, כבדו את משפחתו, אל תתעסקו בשמועות".