שליח הבית הלבן למזרח התיכון ואחד מראשי צוות המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, ג'ייסון גרינבלט, הודיע היום (חמישי) כי יעזוב את תפקידו בקרוב. "זה היה כבוד עבורי לעבוד בבית הלבן במשך יותר משנתיים וחצי, תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ", אמר קושנר בהצהרה לתקשורת. "אני אסיר תודה שניתנה לי הזכות להיות חלק מהצוות שגיבש את החזון לשלום. לחזון הזה יש פוטנציאל לשפר באופן משמעותי את חייהם של מיליוני ישראלים, פלסטינים ואחרים באזור". 

ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב, הוסיף: "ג'ייסון עשה עבודה אדירה, והוביל את המאמצים לפתח חזון כלכלי ופוליטי למען שלום ממושך במזרח התיכון. הוא יישאר חבר ושותף קרוב". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לדיווח: "אני מבקש להודות לג'ייסון גרינבלט על פועלו המסור למען הביטחון והשלום, ועל כך שלא היסס לרגע לומר את האמת על מדינת ישראל מול כל מלעיזיה. תודה לך ג'ייסון".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צייץ: "לאחר כמעט שלו שנים בממשל שלי, ג'ייסון גרינבלט יעזוב את תפקידו ויעבור למגזר הפרטי. ג'ייסון היה חבר נהדר ונאמן ועורך דין נפלא. המסירות שלו לישראל ולניסיון להגיע לשלום בין ישראל לפלסטינים לא תשכח. הוא יחסר. תודה לך ג'ייסון".
עם נתניהו. "עשה עבודה אדירה". צילום: חיים צח, לע"מ
עם נתניהו. "עשה עבודה אדירה". צילום: חיים צח, לע"מ

גרינלבט וג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של טראמפ, החלו לעבוד על תכנית השלום במזרח התיכון בשנת 2017. במהלך השנה האחרונה הודיע הבית הלבן מספר פעמים על דחיית פרסומה של התכנית כאמור.

לפני כשבוע הודיע גרינבלט כי עסקת המאה לא תפורסם לפני הבחירות בישראל, זאת בניגוד לדבריו של הנשיא לפני יומיים כי ייתכן ויפרסם את התוכנית לפני הבחירות ב-17 בספטמבר. "החלטנו כי לא נפרסם את תוכנית השלום (או חלקים ממנה) לפני הבחירות בישראל", כתב אז גרינבלט בטוויטר.