ממשיכה להתרחק מהסכם הגרעין: מגורמים באיראן נמסר הלילה (שישי) כי בימים אלו מקודמים כמה צעדים להתרחקות מהסכם הגרעין שנחתם בינה לבין המעצמות בשנת 2015, כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית איסנא. עוד נמסר כי בכוונת טהרן למסור פרטים נוספים אודות תוכנית הגרעין המתהווה שלה לסוכנות הפיקוח על הגרעין של האו"ם.



בתוך כך, שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף התבטא במכתב לשרת החוץ והביטחון של האיחוד האירופאי, פדריקה מוגריני והודיע לה כי איראן "הסירה את כל הסנקציות על פעילויות מחקר ופיתוח גרעיני", זאת כאמור, על מנת להמשיך ולסגת מההתחייבויות עליהן חתמה בהסכם הגרעין של שנת 2015.



זריף, מוגריני. צילום: רויטרס



כזכור, בערוץ תקשורת איראני ציטטו שלשום את סגן שר החוץ של המדינה, עבאס עראקג'י, שאמר כי "חזרתנו ליישום המלא של הסכם הגרעין כפופה לקבלת 15 מיליארד דולר במשך ארבעה חודשים. אחרת, הליך צמצום התחייבויותיה של איראן להסכם יימשך". עראקג'י הוסיף כי "אירופה צריכה לקנות נפט מאיראן או לספק לה את האשראי שמבטיח את הכנסות הנפט של איראן, דבר שפירושו מכירה מוקדמת של נפט". 



כמו כן, נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר ביום רביעי האחרון כי טהרן תמשיך לצמצם את קיום התחייבויותיה בהסכם הגרעין ותיישם את "השלב השלישי" בנסיגה ממחויבויותיה. רוחאני ציין כי השלב הנוכחי יכלול פיתוח של צנטריפוגות. הוא הוסיף כי "ההנהגה האיראנית תעשה הכל כדי להבטיח את האינטרסים של המדינה"