נשיא זימבבואה לשעבר, רוברט מוגאבה, ששלט במדינתו במשך כשלושה עשורים, הלך לעולמו בגיל 95, כך הודיע הבוקר (שישי) נשיא המדינה, אמרסון מנגואה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. "בעצב רק אני מכריז על מותו של האב המייסד של זימבבואה והנשיא לשעבר, רוברט מוגאבה", כתב מנגואה. מוגאבה מת בסינגפור, שם זכה לא פעם לקבלת טיפול רפואי במהלך השנים האחרונות, כך סיפר גורם שהיה מקורב לו לרויטרס. 


מוגאבה שימש כשליט זימבבואה מ-1980, בה נבחר לראש ממשלה, תפקיד שאותו סיים ב-1987, וכנשיא מאז 1987 עד ל-19 בנובמבר 2017, אז השתלט הצבא על השלטון במדינה והדיח אותו מראשות מפלגתו. לאחר יומיים הוא התפטר מתפקידו כנשיא המדינה.
מוגאבה עם אנשי צבא זימבבואה לפני ההפיכה. צילום: רויטרס
מוגאבה עם אנשי צבא זימבבואה לפני ההפיכה. צילום: רויטרס

מוגאבה זכור בין היתר בזכות מאבקו לשוויון זכויות לשחורים, זאת לאחר שהצליח לנשל את התושבים הלבנים של המדינה מאדמותיהם כאשר ממשלתו העלימה עין מהשתלטויות אלימות של שחורים על חוות של לבנים. 
 
בנוסף, מוגאבה ידוע ככזה שניהל מאבק נגד הקהילה ההומו-סקסואלית במדינה, בה העונש על קיום יחסים מיניים בין גברים עומד על 10 שנות מאסר. בשנת 1999 נגזרו 10 שנות מאסר על נשיא זימבבואה לשעבר, כנען בננה, בגין עבירה זו, אך הוא ריצה בסופו של דבר רק שנתיים מעונשו, ומת בגלות.