בצה"ל נהוג לומר שכדי למנוע שאננות בקרב הלוחמים יש לתת כבוד ליכולות של האויב. ארגונים כמו חיזבאללה וחמאס במהותם הם ארגוני טרור, שמטרתם לפגוע באזרחים ולהרוג אותם. את הנרטיב הזה נדרשת ישראל לחזק כחלק ממערכת ההסברה העולמית, שהביאה להישגים בכל הקשור לפגיעה ביכולות המימון של הטרור וחיזוק הלגיטימציה של ישראל בעולם. אבל החיילים הישראלים חייבים לצאת מנקודת הנחה שהם מתמודדים מול לוחמים הפועלים במסגרות צבאיות ועם אמצעי לחימה מתקדמים. 
על טעויות בהגנה מול חוליות נ"ט משלמים מחיר כבד. בשנים האחרונות, למרות ההתרעות, התרחשו יותר מדי מקרים של התנהלות לא נכונה ברצועת עזה ובגבול הצפון, שסיפקה לאויב הזדמנות לגבות את המחיר.
הטעות של ה"זאב" לא הייתה היחידה. ככל הידוע היו מקרים נוספים שבהם נעו רכבים במקומות שבהם לא היו אמורים לנוע. מבחן התוצאה מאפשר עכשיו דיון נינוח על הפקת הלקחים. בכל תוצאה אחרת להיערכות טובה של צה"ל לא הייתה כל חשיבות. פגיעת הנ"ט בסמוך לאמבולנס אפשרה לצה"ל להוציא לפועל את תוכנית ההונאה הרפואית. אם היו נפגעי אמת בתקרית, כמובן שלא היה בה צורך. כלל האצבע היה שבכל מקרה, בביצוע המשימה לא מסכנים את הכוחות בשטח ואת צוותי האוויר. שעה עד שעתיים שבהן חיזבאללה לא יודע אם הייתה פגיעה אמורות היו לתת את ההישג שביקש נסראללה להשיג. 

בצה"ל משוכנעים שלהונאה הזאת היה חלק חשוב בכך שהאירוע הסתיים באותו רגע. חיזבאללה אף לא הגיב על התגובה המרוסנת של צה"ל, שכוונה לעבר החוליה ששיגרה את הקורנט. על פי הערכות שונות, לפחות אחד מחברי החוליה נפגע. סביר להניח שזו לא הייתה חוליית הנ"ט היחידה שהתמקמה לאורך גבול הצפון. כנראה שלאחר האירוע החוליות האחרות התקפלו, אולי מתוך הבנה כי המשימה הושגה ולצה"ל יש נפגעים. 
במוסד פועלים לפי הפתגם "בתחבולות תעשה לך מלחמה", הפעם הצבא פעל לפי המשפט "בתחבולה תעשה לך הכלה". גם האירוע הזה מבטא את הדירקטיבה הצבאית: להמשיך בפעולות בלי להביא את המצב לידי הסלמה. גם אילו היו לישראל הרוגים מירי הנ"ט, הפעולה שתוכננה בתגובה הייתה משמעותית, אבל לא בהכרח כזו שמובילה למלחמת לבנון השלישית.
במערכת הביטחון סבורים כי הארגון של נסראללה נמצא במשבר עמוק, ומלחמה בלבנון רחוקה מלשרת אותו, אבל הוא גם מוכן לקחת סיכונים מחושבים. מהסבב הזה נסראללה אינו יוצא וידו על העליונה. הוא סופג ביקורת מכיוונים שונים על המלחמה שכמעט הביא על לבנון, ויש מי שמלגלגים ברשתות החברתיות על הדרך שבה ישראל הטעתה אותו בנושא הנפגעים. 

 
נסראללה. צילום: רויטרס
וממש כמו חיזבאללה, גם ישראל אינה מעוניינת במלחמה. במצב הנוכחי הרתיעה ממבצע צבאי מאפיינת את שני הצדדים. אם לא יהיה שינוי, ישראל תמשיך לפעול נגד פרויקט הטילים המדויקים אבל תנסה לשמור על קו שלא יוביל למלחמה. 
מסיבות ברורות אי אפשר לפרט את אופייה של התגובה. מה שאפשר לומר הוא שתגובה ישראלית הייתה משאירה לחיזבאללה נקודות יציאה עד למלחמה מול ישראל. האמירה של בכירים בישראל שלפיה אם באירוע היו נפגעים, ישראל הייתה מחסלת את פרויקט הטילים המדויקים - נראית כאילו היא לקוחה מעולם הססמאות.
# # #
גם תקיפה צבאית רחבה לא הייתה מחריבה את פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה. אתר הייצור שחשפה ישראל השבוע שימש בשנים האחרונות כמפעל לייצור נשק. הטענה היא שהמפעל נמצא בתהליכי הסבה למפעל לטילים מדויקים. הערכות המודיעין בישראל הן כי בלבנון אין מפעלים שמסיבים טילים למדויקים. יש אולי הכנות או ניסיון לבנות את היכולת, אבל לא אתר פעיל.
מדובר במשחק מוחות שמתנהל באטיות ובעקשנות על ידי הצדדים. על פי הפרסומים ישראל מנסה לאתר מתקנים ולפגוע בהם, ובכוח קודס ובחיזבאללה מחפשים נתיבים חלופיים. אפשר להיות שבעי רצון מהיתרון המודיעיני של מערכת הביטחון ומיכולת הביצוע בפעולות המיוחסות לישראל, אבל אין מקום לחגיגות. 
הפרק הזה עדיין לא הושלם, ובצה"ל עדיין שומרים על היערכות מול כוונה של חיזבאללה לבצע פעולה נוספת. אבל מאירועי השבוע האחרון הצבא צריך להפיק לקחים, ויש לו בעיה אחת מהותית להתמודד איתה - למרות איומי ישראל, חיזבאללה מוכן לקחת סיכון ולהמשיך בפרויקט הדיוק. על הפרויקט הזה הארגון לא ממהר לוותר, מה שצפוי להותיר את הגבול הלבנוני נפיץ גם בחודשים הקרובים.