חלקה השני של השיחה שקיימו אלוף משנה במילואים אורי הלפרין ופרשננו הצבאי טל לב רם, במסגרת סדרת הפודקסטים ב-103FM מתמקדת בשנים 2005-2007, בהן הלפרין שימש כקצין המודיעין של פיקוד דרום. מדובר בשנים דרמטיות, בעלות השלכה ביטחונית הרלוונטית גם לימים אלה. הלפרין ולב רם שירתו יחד בפיקוד וחשפו בשיחה כי בהנחייתו של מפקד הפיקוד דאז, אלוף במיל' דן הראל, גובש מסמך שהזהיר את הדרג המדיני והצבאי הבכיר מפני ההשלכות הדרמטיות לנסיגה מציר פילדלפי בגבול בין עזה למצרים.
"היה לנו ברור", הוסיף הלפרין, "שמהרגע שהסכר הזה ייפרץ נתמודד עם איום מסוג אחר כפי שחווינו בזירה הצפונית". הוא סיפר על דיון שנערך על המסמך באוגדת עזה בהשתתפות ראש הממשלה דאז אריאל שרון ושר הביטחון שאול מופז: "אני הצגתי בדיון את עמדת האלוף והפיקוד, האמירה היתה מאוד ברורה, ולפיה במידה ולא נישאר עם נוכחות רלוונטית בציר פילדלפי, ההתעצמות תהיה מהירה והיא תביא לרצועת עזה אמצעים שאנחנו לא הכרנו קודם".

האלוף במילואים אמר כי "עמדת הפיקוד שהוצגה, היתה כי חייבת להישאר נוכחות בציר פילדלפי עם פרוזדור ממוגן היטב שיאפשר לנו להמשיך לחדור לתוך תת הקרקע, על מנת לוודא שמנהרות לא מאפשרות את העברת האמל"ח". הוא חשף כי שרון אמר באותו הדיון, כי הוא מתכוון לסגת עד הס"מ האחרון מרצועת עזה ומי שיעשה פיגועים לאחר הנסיגה שלנו, דמו בראשו.
בנוסף, סיפרו השניים על הדיונים שנערכו בפיקוד דרום והמסמכים שהוכנו וכללו את התפיסה של תגמול כבד לכל אירוע טרור מהרצועה, אך בפועל זה לא מה שקרה בשטח, גם לאחר שהמשיך ירי הרקטות והטרור על הגדר לאחר ההתנתקות. "זה היה דיון הזוי, שבו סיפרנו לעצמנו סיפור, כשבפועל המציאות המדינית הייתה כזאת, שאנחנו נכנסנו לסוג של קיבעון", הסביר הלפרין, "מבחינה אסטרטגית ההתנתקות היתה מעשה נכון, אבל היישום שלו היה כושל - השארנו לחמאס את צינור החמצן שלו, ממנו הוא יכול היה להזרים לעצמו את כמויות האמל"ח".
"זו היתה סגירת מעגל בשביל גלנט" 
הלפרין סיפר על מאחורי הקלעים של סגירת החשבון וחיסול מנהיג ועדות ההתנגדות ג'מאל אבו-סמהדאנה, כדוגמה לכך שלעיתם סיכול מממוקד יכול להיות אפקטיבי גם בפגיעה אנושה בארגון שמאז חיסולו לא שיקם את עצמו. בין השאר, הוא היה מעין "סגירת חשבונות" על הפיגוע המחריד בו נרצחו טלי חטואל וארבע בנותיה בציר כיסופים במאי 2004. "בשיחת הפתיחה שקיימתי עם יואב גלנט בעת כניסתו לתפקיד מפקד הפיקוד, הוא ביקש ממני להביא מודיעין למבצע מיוחד על סמהדאנה וצמרת ועדות ההתנגדות, בשביל לסגור מעגל ולפגוע בצורה חזקה בארגון".
ביוני 2006 הורה גלנט על ביצוע תקיפה אווירית של מבנה ששימש לאימוני מחבלים, במהלכה נהרגו ארבעה, בהם אבו-סמהדאנה. "הבנו שהפעולה הצליחה מעל המצופה כשגילינו שאבו-סמהדאנה נהרג וביום למחרת החיסול 'הלך לעולמו' גם ראש ארגון ודעות ההתנגדות", אמר, "אני חושב שגלנט לא ציפה שזה יקרה. בצד השני של הטלפון היה שקט ארוך שכן מבחינתו זו היתה סגירת מעגל. אז הוא אמר לי 'כל הכבוד קמ"ן' וסגר את הטלפון".
הלפרין חזר לתקופה שקדמה לחטיפת גלעד שליט. "ההתראה של השב"כ הייתה ממוקדת ומדויקת יחסית, זאת אל מול טענות אחרות שנשמעו באותה תקופה מצד גורמים שונים בתוך הצבא", אמר ונזכר ברגעים הראשונים לאחר הפיגוע: "זה היה אירוע מעצב שבו נפל לנו האסימון שאנחנו כי אנחנו מתמודדים עם אויב ברמה אחרת ממה שהיה עד אז ברצועת עזה".
בסיום השיחה הם דיברו על הפספוס שהתרחש כאשר היתה אפשרות לחסל את מוחמד דף ובכירי חמאס נוספים במהלך מבצע גשמי קיץ. "חלק מהבכירים שלא חוסלו מאיישים כיום את הצמרת הבכירה של הארגון ואם כולם היו נהרגים בתקיפה, סביר להניח שהיינו מתמודדים עם חמאס חלש יותר", אמר, "השתמשנו בסוף בפצצה קטנה כדי לוודא ביצוע במאה אחוז ולמנוע פגיעה רבה בבלתי מעורבים, שכן הבניין בו הם היו היה באמצע הקסבה, בשטח צפוף מאוד".