מתחרה לגקלסי פולד? חברת LG הקוריאנית חשפה היום (שישי) במהלך כנס  IFA המתקיים בברלין סמארטפון חדש בסדרת G, הכולל מסך כפול. המכשיר LG G8XThinQ מתוכנן על מנת ליצור דרך חדשה לעבודה בריבוי משימות, צריכת תוכן וניהול קשרים חברתיים באמצעות מכשירי המובייל. מדובר בגרסה משודרגת של הקונספקט שהוצג בתערוכת הסלולר שהתקיימה בברצלונה בפברואר האחרון - מסך משני המשמש מעין מעטפת של הסמארטפון העיקרי. הצג הנוסף מאפשר למשתמשים לבדוק את השעה, התאריך, מצב הטעינה, לקבל הודעות, זיהוי שיחות ומידע שימושי נוסף, זאת מבלי להידרש לפתוח את שני המסכים. מעבר לכך, בעוד המסך הכפול הראשון מאפשר צפיה משתי זוויות שונות, המסך החדש משלב ציר המאפשר סיבוב חופשי בדומה למסך של מחשב נייד.
הסמארטפון החדש והמפתיע מסדרת G, עושה שימוש בשני מסכי OLED בגודל 6.4 אינץ', זאת על מנת להכפיל את התפוקה ואת ההנאה בשימוש השוטף. חיישן טביעת אצבע המשולב במסך מאפשר נעילה ופתיחה שלו בתהליך קל ונוח מאי-פעם, גם כאשר המסך הכפול מקופל לאחור. על אף שהתאמה אוטומטית של בהירות המסך תוך שימוש בחיישנים אינה עניין חדש, בדגם המדובר משולב חיישן תאורת סביבה המתאים גם את הניגודיות לתנאי התאורה החיצוניים, באופן המאפשר צפייה ברורה בפרטי הפרטים של התמונה, ומצמצם את עייפות העיניים. המצלמה הקדמית של הטלפון מותקנת בתוך עדשה זעירה דמוית טיפת-מים, באופן המאפשר למשתמש הנאה מרבית מהמסך. 

צילום: LG
בחברה הגדירו את המכשיר כ"חלומם של חובבי הצילום" וציינו כי הוא מצויד בשתי מצלמות אחוריות (12 ו-13 מגה פיקסל), מצלמה קדמית (13 מגה פיקסל), חיישן טביעת אצבע על גבי המסך, מערכת צליל סטריאופונית ומנגנון בינה מלאכותית (AI) לעיבוד תמונה.  בנוסף ולראשונה, במכשיר LG G8XThinQ תהיה אפשרות לעבור בין המצלמה הקדמית לבין המצלמה האחורית בזמן צילום וידאו.  המכשיר שוקל 192 גרם ויגיע בצבע שחור. הוא צפוי להיות זמין גם בישראל במהלך נובמבר 2019 ותג המחיר שלו טרם פורסם.