דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמלבאנדי, הכריז היום (שבת) במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה הממלכתית, כי טהרן תכניס את כל הצנטריפוגות שבבעלותה לפעילות מבצעית בחודשיים הקרובים. "אם המעצמות יישארו מחויבות להסכם - גם אנחנו נתחייב. אך השעון מתקתק", אמר. לדבריו, 20 צנטריפוגות במתקני הגרעין האיראניים כבר נכנסו לפעילות מבצעית, והיתר יפעלו באופן מלא בתוך כחודשיים. 
בלילה שבין חמישי לשישי דווח בסוכונות הידיעות האיראנית "איסנ"א" כי בימים אלו מקודמים צעדים להתרחקות מהסכם הגרעין עם המעצמות. סוכנות הידיעות ציטטה גורמים באיראן, שציינו כי בימים הקרובים יימסרו פרטים אודות תוכנית הגרעין המתהווה של טהרן לסוכנות הפיקוח על הגרעין של האו"ם. בתוך כך, שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף התבטא במכתב לשרת החוץ והביטחון של האיחוד האירופאי, פדריקה מוגריני והודיע לה כי איראן "הסירה את כל הסנקציות על פעילויות מחקר ופיתוח גרעיני", זאת כאמור, על מנת להמשיך ולסגת מההתחייבויות עליהן חתמה בהסכם הגרעין של שנת 2015.
כזכור, בערוץ תקשורת איראני ציטטו שלשום את סגן שר החוץ של המדינה, עבאס עראקג'י, שאמר כי "חזרתנו ליישום המלא של הסכם הגרעין כפופה לקבלת 15 מיליארד דולר במשך ארבעה חודשים. אחרת, הליך צמצום התחייבויותיה של איראן להסכם יימשך". עראקג'י הוסיף כי "אירופה צריכה לקנות נפט מאיראן או לספק לה את האשראי שמבטיח את הכנסות הנפט של איראן, דבר שפירושו מכירה מוקדמת של נפט". כמו כן, נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר ביום רביעי האחרון כי טהרן תמשיך לצמצם את קיום התחייבויותיה בהסכם הגרעין ותיישם את "השלב השלישי" בנסיגה ממחויבויותיה. רוחאני ציין כי השלב הנוכחי יכלול פיתוח של צנטריפוגות. הוא הוסיף כי "ההנהגה האיראנית תעשה הכל כדי להבטיח את האינטרסים של המדינה".

בתוך כך, סוכנות הידיעות "איסנ"א" דיווחה כי חיל הים של משמרות המהפכה השתלט על מכלית פיליפינית במפרץ הפרסי. על פי הדיווחים, המכלית נשאה כ-284 ליטרים של דיזל ועל סיפונה היו 12 אנשי צוות. בנוסף, היועץ האמריקאי לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונת לוויין שמראה כי מכלית הנפט האיראנית "אדריאן דריה 1" ששוחררה מגיברלטר, נמצאת בקרבת עיר הנמל הסורית טרטוס. לצד הצילום כתב בולטון: "כל מי שאמר שהמכלית לא בדרך לסוריה - מתכחש", והוסיף כי "יותר חשוב לאיראן לממן רוצחים בחסות אסד מאשר את אנשיה. טהרן לא תקבל הקלות בסנקציות עד שתפסיק לשקר ולהפיץ טרור".