ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שבת) לדברי בנו יאיר נגד ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. מטעמו של נתניהו נמסר כי "אני לא מסכים עם הדברים שכתב בני יאיר על יצחק רבין ז״ל. עמדותיו של יאיר הן שלו בלבד ועל דעתו". כזכור, נתניהו הבן עורר סערה לאחר שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "רבין עבר על החוק עשה הרצאות באמריקה בעודו עובד ציבור הרוויח הון תועפות. שעלו עליו הפיל את התיק על אשתו, וסגר את זה בשיחת סלון נעימה עם אהרן ברק. רבין רצח ניצולי שואה באלטלנה. רבין הביא לפה את ערפאת ועוד עשרות אלפי מחבלים מטוניס והביא למותם של 2000 ישראלים". 



בעקבות דבריו של נתניהו הבן, הערב ארגנה מפלגת העבודה הפגנה ספונטנית ליד האנדרטה בכיכר רבין על מנת להביע מחאה נגד "ההסתה וההשמצה" של יאיר נתניהו.



המחאה בכיכר רבין. צילום: אבשלום ששוני


 
באירוע נכחו, בין היתר, יו"ר העבודה גשר, ח"כ עמיר פרץ ושמעון שבס, שהיה מנכ"ל משרד רה"מ במהלך כהונת רבין. במהלך האירוע נצבעו המים במזרקה בכיכר בצבע אדום והוקרנו על מסך ענק אירועי ההסתה שקדמו לרצח. 
 
פרץ אמר: "הרוצח לא פעל לבד... לא לא, אל תתבלבלו. עמדה מאחוריו מערכת הסתה ודה לגיטימציה ענקית, שטופת שנאה ועתירת משאבים וכוח. 
ועמדו מאחוריו גם אישים פוליטיים, ביניהם מנהיג אופוזיציה שהלך בצומת רעננה שמאחוריו ארון קבורה ועמד במרפסת בככר ציון שמתחתיו פוסטרים של רבין במדי אס אס. אז, הוא נלחם לעצור את תהליך השלום, היום הוא נלחם לשמר את כסאו. אל תתבלבלו. הידיים על המקלדת ידי יאיר אבל הקול, קול נתניהו. משפחת נתניהו מעולם לא ירדה מהמרפסת. יגאל עמיר כבר לא ירצח אף אחד. הוא בכלא לשארית חייו. אבל הרבה יגאל עמירים קוראים עכשיו את הציוצים, מקשיבים טוב טוב להיעדר ההסתייגות ממנהיגם, האבא, ומבינים מה עליהם לעשות. אני קורא מפה ליועץ המשפטי לממשלה – האחריות עליך. אותי פחות מעניין שמפניות וסיגרים. אותי מעניין לעצור את הרצח הבא".

צילום: אבשלום ששוני

 
עוד הוסיף פרץ: "רק בכוחך לעצור את הטירוף הזה. משטרת ישראל והשב"כ חייבים לפעול כדי לעצור את ההסתה המסוכנת הזאת שפוגעת בכל חלקה טובה בישראל ומכשירה את הרצח הבא. אגיש קובלנה פלילית פרטית כנגד יאיר נתניהו. זוהי לא הסתה כנגד יצחק רבין עליו השלום. זוהי הסתה לפגיעה בכל מי שלא חושב כמוהם. אני קורא למשטרה לפעול במהירות ובכל הכח על מנת לחסום את חשבון הטוויטר הזה לפני שיהיה מאוחר מדי".

יובל רבין בנו של ראש הממשלה שנרצח, כתב בתגובה בטוויטר: "לקבוע שרבין רצח ניצולי שואה זה המשך ישיר לפוסטר של רבין במדי אס-אס. אל תגידו שלא ראיתם. אולי הפעם היועץ המשפטי לממשלה יפעל נגד המסיתים?"
הציוץ שעורר סערה הגיע כתגובה לציוץ של ח"כ סתיו שפיר שהתייחסה לטור שכתב קלמן ליבסקינד ב"מעריב סופהשבוע" והמליצה לו שלא להשוות בין המנהיגים. בטור כתב בין היתר ליבסקינד: "בימים הכי סוערים של המחאות נגד יצחק רבין - שלא נחשד בקבלת סיגרים אלא בייבוא של ארגון טרור מחומש ארצה ובנהרות של דם יהודי שנשפכו פה בגלל זה - לא היו בימין עיתונאים שקיללו את ראש הממשלה באופן שבו הם מקללים היום. מקללים ובוכים".
ממפלגת "העבודה-גשר" נמסר כי "ח״כ עמיר פרץ הנחה את היועצים המשפטיים של המפלגה להכין תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו בעקבות דברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו נגד יצחק רבין ז״ל". פרץ עצמו ציין: "כמי שמופקד על מורשת רבין וכממשיך דרכו, לא אאפשר את הכפשתו והשחרת דרכו של גיבור ישראל במלחמה ובשלום. אני אלחם על דרכו ולא אתן לרעיונות חולניים של אנשים חולניים לשכתב את ההיסטוריה ולפגוע בשמה של המפגלה ובשמי".