אחרי תקופה של שקט יחסי, שוב חוו תושבי עוטף עזה סוף שבוע סוער במיוחד, שכלל ירי רקטות לעבר שדרות, ניסיונות חדירה וגם אירוע חריג: שימוש ברחפן כדי לנסות לפגוע בחיילי צה"ל. בעקבות האירועים בדרום התושבים שבו והתלוננו על חוסר המדיניות של ממשלת ישראל, שמחזיר, בעיקר את תושבי שדרות ועוטף עזה, למיני סבב לחימה כמעט כל שבוע.



טום אורן-דננברג, מקיבוץ נחל עוז, אמר: "עוד חוזר הניגון, חוסר המדיניות של הממשלה מחזיר אותנו פעם אחר פעם לאותו המקום ואף אחד לא מופתע מזה. כל כמה חודשים יש בחירות וכל כמה שבועות הסלמה. יש לנו מזל שהצבא שומר עלינו ועושה את עבודתו, כי המנהיגים מזמן מפקירים את ביטחוננו ואנחנו שקופים לחלוטין עבורם".



אילנה אולוס, תושבת צאלים ופעילה בתנועת נשים עושות שלום, אמרה: "שוב, עוד יום שישי של מתח ומאבק על הגדר שבין ישובי העוטף לבין ישובי הרצועה, מה שהפך לשגרה עבורנו. מצד אחד נפגעים מירי כוחותינו ומצד שני תגובה של ירי קסאמים, הפגזת חיל האוויר וחוזר חלילה. משוואה שמביאה לאובדן חיים, פגיעה בנפש ושריטות עמוקות למשך שנים רבות. עד מתי יימשך המצב המוכר, הכואב והפוגע באלפי ילדות וילדים, נערות ונערים והוריהם? אני רוצה שכל אחד ואחת יחיו איש תחת גפנו ותאנתו, רוצה חיים רגילים, ללא פחד מכל רעש חלש כחזק".



העימותים בגבול הרצועה. צילום: חסן ג'די, פלאש 90



ד״ר יעלה רענן, תושבת כיסופים ופעילה אף היא בתנועת נשים עושות שלום, הוסיפה: "הקושי העצום שלי הוא שמקבלי ההחלטות לא עושים כל מה שהם יכולים כדי שלא נצטרך לחיות ככה, אין ניסיון להידברות או לקידום הסכם מדיני. אני אזרחית ומגיע לי לחיות ולגדל את ילדי בשלום".



כזכור, לאחר ששני פלסטינים נהרגו בהפרות הסדר האלימות על הגדר שלשום, שבמהלכן גם נזרקו רימוני יד והושלכו מטעני חבלה, בליל שבת נורה מטח של חמש רקטות לעבר שדרות, שאחת מהן פגעה סמוך לרכב בו היו אזרחים. במהלך היום נמשכו האירועים בגזרה. בבוקר התרחש האירוע החריג, כאשר מדרום הרצועה חדר רחפן חמוש בחומר חבלה, שאותו הוא שחרר בסמוך לסיור של צה"ל. כתוצאה מכך נגרם לרכב הצבאי נזק, אך לא היו נפגעים. בשני המקרים התגובה הישראלית הייתה מאוד מאופקת.



צה"ל דיווח כי תקף את חוליית המחבלים ששיגרה את הרחפן, אך הפלסטינים לא דיווחו על נפגעים כתוצאה מהפעולה הזו. שלשום בלילה , לאחר ירי הרקטות לעבר שדרות, צה"ל תקף מוצבים ריקים ועמדות לא מאוישות של חמאס. גם בתקיפות הללו לא דיווחו הפלסטינים על נפגעים. בנוסף, אחר הצהריים סוכלו שני ניסיונות של פלסטינים לחדור לישראל מהרצועה. באחד מהם ניסו שלושה עזתים לחדור, ובשני שניים.