מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים צבאיים של המערך האווירי של ארגון הטרור חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לחדירת רחפן משטח רצועת עזה לשטח ישראל והטלת מטען ממנו לעבר רכב צבאי, מוקדם יותר היום. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה". על פי הפלסטינים אין נפגעים בתקיפות הללו.



מוקדם יותר היום ירה כלי טיס של צה"ל ירה לעבר חוליית מחבלים ששיגרה רחפן אשר חצה מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "הרחפן הטיל ככל הנראה מטען במרחב גדר המערכת וחזר מיד לשטח הרצועה. אין נפגעים לכוחותינו, נגרם נזק קל לרכב צבאי".



בליל שבת תקפו כלי טיס וטנק של צה״ל מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה בהן מוצב ועמדות צבאיות בתגובה לירי של חמש רקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.



הירי לעבר העוטף הגיע על רקע מותם של שני פלסטינים במהלך עימותים עם צה"ל בגדר הרצועה, בהם השתתפו מעל ל-6000 בני אדם. המפגינים השליכו מטעני חבלה ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל, שני רימונים הושלכו לעבר ג'יפים צבאיים ממזרח לחאן יונס. כמו כן, שני פלסטינים נעצרו על ידי חיילי צה"ל לאחר שניסו לחצות את הגדר.