נכדתי בת ה־17 לא קיבלה מחזור ומסרבת ללכת להיבדק. האם זה מסוכן?
"יכולות להיות כמה סיבות לכך שנערה בת 17 עדיין לא קיבלה מחזור. אפשר לקיים בירור רפואי ולבדוק אותן לעומק. לעתים יש רופאים שיבחרו להעניק תמיכה הורמונלית ולפתור את הבעיה בקלות. אם היא מביעה התנגדות ללכת לגינקולוג, יש להגיד לה שלא בהכרח יעשו לה שם בדיקה וגינלית. לרופאים יש טכניקה לבדוק גם בחורות שעדיין לא קיימו יחסי מין, והבדיקה לא בהכרח חייבת להיות חודרנית. היום אפשר לבדוק באולטרסאונד ואף לעשות בדיקת דם המציגה את מצב ההורמונים. בתור התחלה הייתי ממליץ שאמה של הנערה תיקח אותה לעשות בדיקות הורמונליות. אם הכל יוצא תקין, תניחו לה". 
 
אני בן 53 ומתאמן במשקולות בצורה מאוד אגרסיבית מגיל 12. אני מרים לפעמים גם 180 ק"ג, ואין לי בעיה עם זה. בחודש האחרון אני מרגיש בלילה תחושת נמלול באצבעות, אבל במהלך היום אין לה זכר. למה זה קורה? 
"יש לנו רק גוף אחד, והוא זה שצריך לשמש אותנו לכמה שיותר שנים. יש להתייחס בכבוד לגוף שלנו ולשמור עליו. אתה בן 53 ובאיזשהו מקום שוחק את הגוף שלך. הגיל הוא לא רק בראש: היום אתה גיבור, בעוד שנה אתה יכול להרגיש כאבים ברגליים או בצוואר. המשקולות שוחקות את הגוף שלך, תתייחס אליו בכבוד. עדיף להניף 60 ק"ג שש פעמים מאשר להניף 180 ק"ג פעמיים. מעבר לזה, ייתכן שאתה חווה את תחושת הנמלול שאתה מתאר משום שהעצב בשורש כף היד נמתח יתר על המידה". 
 
בתי בת ה־40 סובלת תקופה מאוד ארוכה מנוקשות בכפות הרגליים, בגב הרגל. זה קורה לה כשהיא קמה משינה ומתהלכת קצת, ועובר אחרי עשר דקות. היא פנתה לרופא משפחה, הוא נתן לה כדורים וזה לא עזר. מה אפשר לעשות? 
"הסיבות לבעיה שאת מתארת יכולות לנבוע מכמה דברים. החל מתנוחה לא נכונה בלילה ועד למשהו ראומטי מהמשפחה, דלקת מפרקים קטנים. יש מצבים שנקראים 'קשיון בוקר', אבל זה מתאים יותר לאצבעות בכפות הידיים. יכול גם להיות שבלילה היא במתח, וכל השרירים שלה מכווצים. יש הרבה אנשים שבלילה מותחים את הרגליים כלפי מטה. כדי להרגיש יותר טוב היא יכולה להכין לעצמה אמבטיית מים חמים ולטבול את הרגליים ישר כשהיא מתעוררת. היא יכולה לעשות תנועות מים עדינות ולהמשיך הלאה לשגרת יומה. אם היא רואה שהאזור אדום או חם ונפוח, כדאי לפנות לראומטולוג".
 
אני בת 62 וכמה שנים סובלת מחרדות ודיכאון. אני מקבלת "פבוקסיל" 50 מ"ג. בתקופה האחרונה אני מרגישה שהצד הימני של הפנים נרדם לי. מה אני יכולה לעשות?
"הייתי מציע לך לפנות לנוירולוג. האזור שאת מדברת עליו הוא אזור תחושתי של עצב שנקרא טריגמינוס. הוא נקרא 'העצב המשולש' והוא העצב החמישי במניין עצבי הגולגולת. יש לו שלושה ענפים: ענף אחד מגיע למצח, ענף שני מגיע ללחי, מעל הלסת התחתונה, וענף שלישי מגיע ללסת התחתונה. הענף השני אצלך רגיש, וכנראה הוא האשם במה שקורה לך. יכול להיות שזה גם חלק מחרדה, אבל בתלונות גופניות זו צריכה להיות האבחנה האחרונה. זה יכול להיות גם קשור ללסת או למפרק שבין הלסת העליונה לתחתונה או לשרירי הלעיסה".
 
אני בן 85, סובל מאוסטאופורוזיס והולך עם גב כפוף במיוחד. זה התחיל לפני שמונה שנים. הציעו לי לעשות טיפול באקלסטה, אבל קראתי שזה גורם לפרפור, כי יש לי אאורטה עולה קצת מורחבת ל־44 ופעימה חסרה. האם אני צודק?
"לתפיסתי, תמיד כדאי להתייעץ עם קרדיולוג. הסיכון בגלל הפרעת קצב קלה לא צריך להפריע לך לקבל טיפול לאוסטאופורוזיס. אבל אם למשל אתה צריך לעשות טיפולי שיניים, תעשה את זה עכשיו, לפני שאתה מקבל את הזריקה. מעבר לזה, אתה לא צריך לפחד מכל תופעות הלוואי שרשומות. אני הייתי ניגש לאנדוקרינולוג, מומחה לצפיפות עצם, מתייעץ איתו מה כדאי לעשות, ממשיך לקרדיולוג ומקבל את התרופה".