הלך לעולמו שחקן התיאטרון הוותיק, שלמה בר-שביט, והוא בן 90. בר-שביט זכה בפרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים לשנת 1999, וב-2002 זכה לתואר יקיר העיר תל אביב-יפו, ב-2012 הוכתר על ידי אוניברסיטת בר-אילן בתואר דוקטור לשם כבוד. לאורך הקריירה גילם 260 תפקידים שונים בהצגות וסרטים רבים, וזכור בשנים האחרונות בעיקר בזכות תפקידו בסדרה "פולישוק" בתפקיד כתריאל, אביו של חבר הכנסת רובי פולישוק.



בר-שביט נולד בשנת 1928 בשכונת שערי צדק בשם שלמה פרידמן, ובשנת 1947, אחרי שעבר בין מוסדות וקיבוצים שונים בישראל, התקבל לסטודיו הדרמטי של תיאטרון "הבימה", ב-1948 התגייס לצה"ל ושירת תחילה ב"להקה הארצית", שהורכבה ברובה משחקני תיאטרון. לאחר מכן עבר ללהקת הזמר של הפלמ"ח - הצ'יזבטרון. בר-שביט היה חבר בהנהלת תיאטרון "הבימה" ובשנים 1977–1978 היה המנהל האמנותי.





לבר-שביט היסטוריה ארוכה בתיאטרון במחזות קלאסיים, יהודיים, מודרניים ומקוריים ותפקידים הקולנוע בטלוויזיה. בר שביט שיחה בסרט "פובידיליה" לצד עפר שכטר, ודיבב בסרטי הקולנוע "על כלבים וגנבים" ו"מלך האריות", ובשני סרטי הארי פוטר את אלבוס דמבלדור.


אודליה פרידמן מנכ"לית הבימה: "רק לפני שנה, בחנוכה, חגגנו עם שלוימלה את יום הולדתו ה-90. הכאב על לכתו מאיתנו הוא גדול מאוד מאוד. הבימה היא שלוימלה וחייו ופועלו בתיאטרון ובתרבות שזורים יחד עם הבימה יד ביד. בשעה זו אנחנו מצדיעים לשלוימלה וכואבים עם משפחתו".

שרת התרבות והספורט מירי רגב: "הצטערתי להתבשר על פטירתו של שלמה בר שביט, 'שחקן מפתח' בעולם התרבות הישראלי. שלמה עליו השלום, זכה לשבחים רבים ולפרסים בחייו ובכללם בפרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים לשנת 1999. שלמה ז"ל ליווה את במות חיינו עוד טרום הקמתה של מדינת ישראל ותרומתו לעולם התרבות הישראלי תנצץ לעד ככוכב שביט בשמי התרבות שלנו".