נתוני הלמ"ס: ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט הסתכמה ב-61.4 מיליארד שקל בשנת 2018. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ההוצאה השוטפת לתרבות, לבידור ולספורט לנפש עלתה אשתקד ב.2.1% לעומת שנת 2017. בלמ"ס ציינו, כי בפילוח לפני סוג הפעילות, ההוצאה הגבוהה ביותר מסך ההוצאה השוטפת לתרבות, לבידור ולספורט, היתה למוזיקה ואומנויות הבמה – 22.9%.
 
ההוצאה השוטפת עבור ספורט ומשחקים, הכוללים גם מועדוני ספורט ובריכות שחיה, עמדה על 17.6%. ההוצאה עבור פעילות חברתית-תרבותית, רובה במתנ"סים שכונתיים הסתכמה ב16.1%. עבור שירותי רדיו וטלוויזיה ושירותי כבלים ההוצאה עמדה על 8.9%. עבור גני חיות, גנים ונטיעות ההוצאה היתה 8.5% ומחשבים ואינטרנט – 6.3%. עוד עולה מפילוח הנתונים, כי ההוצאה השוטפת עבור הימורים חוקיים (מפעל הפיס וספורט-טוטו בניכוי הפרסים) עמדה על 6.2% ועבור ספרות ודברי דפוס – 6%.
 
פלח נמוך של 3.1% מההוצאה השוטפת היה עבור ביקורים במוזיאונים ואתרי מורשת ועתיקות ו-2.9% מההוצאה היתה עבור קולנוע וצילום, כמו הפקה והצגה של סרטים ורכישת מכשירי צילום. במקום האחרון דורגה ההוצאה עבור אומנות פלסטית – 0.8%. בפילוח לפי מגזר מבצע עולה, שהמגזר העסקי הוא הגורם העיקרי המספק שירותים ומוצרים של תרבות, בידור וספורט (64.9%). 

פול מקרטני בהופעה בפארק הירקון. צילום: רויטרס

 

בלמ"ס ציינו, כי המגזר העסקי מספק את כל המוצרים בתחום התרבות ואת כל שירותי התרבות בתחום התקשורת, ההימורים, האינטרנט והמחשבים והוא גם מספק את רוב השירותים בתחומי המוזיקה ואומנויות הבמה והספורט. יתר שירותי התרבות, הבידור והספורט סופקו על ידי מלכ"רים (21.5%), מתנ"סים, מוזיאונים, תיאטראות, אגודות ספורט והרשויות המקומיות – 9.9% בלבד. שיעור נמוך עוד יותר היה של הממשלה – 2.3% והוא כלל בעיקר את תחומי התרבות והאומנות, פעילות חברתית-קהילתית, אגף הנוער ורשות הסורט וכן שמירה על הסביבה, שמומנו מתקציב משרד החינוך והסוכנות היהודית.
עוד עולה מהנתונים, כי הוצאות משקי הבית לתרבות, לבידור ולספורט היו ברובם עבור שירותי תרבות, כמו הצגות, סרטים, מופעי ספורט, קונצרטים, אינטרנט, מחשבים, ספרים, משחקים והימורים – 78.1%. שאר ההוצאה היתה עבור רכישת מוצרים, כמו מקלטי טלוויזיה, מחשבים אישיים וספרים.

ההשקעות של הממשלה, הרשויות המקומיות והמלכ"רים במבנים ובציוד, לצורכי תרבות, בידור וספורט הסתכמו אשתקד בכ-3.1 מיליארד שקל – 1.1% בלבד מסך ההשקעה בנכסים קבועים בענפי המשק. 86.6% מהשקעות אלו הופנו להשקעה במבנים והיתר להשקעה בציוד, מכונות וכלי תחבורה, כאשר רוב ההשקעה (80.9%) התבצעה על ידי הרשויות המקומיות.