חבר הכנסת לשעבר ושר התחבורה לשעבר ישראל קיסר, הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 88. הלוייה תתקיים מחר בשעה 16:00, בבית העלמין גני אסתר בראשון לציון. קיסר החל את דרכו בהסתדרות בשנת 1974, אז מונה לגזבר הארגון, ובשנת 1984 מונה למזכ"ל ההסתדרות. מתוקף תפקיד זה שוריין לו מקום ברשימת מפלגת העבודה בבחירות לכנסת ה-11. 
ביולי 1992, לאחר ניצחונו של רבין בבחירות לכנסת ה-13, מונה קיסר לסגן ראש הממשלה ולשר התחבורה בממשלת ישראל העשרים וחמש, כהונה שנמשכה גם בממשלת ישראל העשרים ושש עד יוני 1996. עקב מינויו לשר נאלץ לפרוש מתפקיד מזכ"ל ההסתדרות, ולהעביר את התפקיד לחיים הברפלד. בין היתר, הוא יזם עם מע"צ את הקמת המנהרות בירושלים בכביש 4, שחצה את ירושלים מצפון לדרום וקידום פרויקט "מנהרות הכרמל" והרחבת נתיבי איילון. כמו כן, במהלך כהונתו הוקמה תחנת גלגלצ ותחנת "קול הדרך" של קול ישראל. קיסר, שהתגורר בראשון לציון, היה נשוי למזל קיסר עד פטירתה, והותיר אחריו בן ובת.

ישראל קיסר עם יצחק רבין ושמעון פרס ז"ל. צילום: צביקה ישראלי, לע"מ

בהסתדרות ספדו לקיסר. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "קיסר, מאחרוני דור הנפילים, היה ויישאר מורה דרך למנהיגי עובדים רבים. הוא צמח מלמטה ותמיד הרגיש את הלמות ליבו של הציבור הישראלי. המורשת הערכית שהותיר אחריו ופירות המאבקים שהוביל להגנה על כבוד האדם העובד, ימשיכו להאיר את דרכה של ההסתדרות ולהדהד בעשייתה למען החברה הישראלית". 

חבר הכנסת עמיר פרץ, יו”ר העבודה גשר ספד לו: "קיבלתי בצער עמוק את ההודעה על לכתו של חברינו, ישראל קיסר ז”ל,  מנהיג עובדים ואבן יסוד בתנועת העבודה, שבפועלו הביא בשורה לעובדים ולחם על הזכות לעבוד בכבוד ולהזדקן בכבוד.  כסגן ראש הממשלה בכהונתו השנייה של יצחק רבין, היה קיסר מהמיישמים הגדולים של מדיניות רבין לפיתוח מאסיבי של תשתיות תחבורה בפריפריה במדינת ישראל, ובכך תרם רבות לצמצום פערים. ישראל היה מנהיג אותנטי שידע להלך בחצרות של מפעלים ולייצג אותנו בכבוד רב בחצרות מלכים. יהי זכרו ברוך".
חבר הכנסת איציק שמולי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התעצבתי מאוד לקבל את הבשורה המרה על לכתו של אחד מענקי מפלגתי- ישראל קיסר ז״ל ממשפחתו. קיסר, מגן העובדים והגמלאים בהסתדרות, שר פעלתן וממנהיגי מפא״י-היה סמל למנהיגות חברתית שפרצה מלמטה ולעולם לא שכחה את ייעודה. חשתי תמיד כבוד עצום על שאדם גדול כזה עוקב ומעודד אותי מרחוק. נוח בשלום".