אישה הסובלת ממום נדיר ברחם ילדה בת בכורה לאחר שנים של טיפולי פריון, בזכות טיפול חדש במכון לבריאות האישה של מכבי שירותי בריאות. סיפורה של טובה ירושבסקי (36), תושבת נשר, יכול היה בקלות להסתיים אחרת.
לאחר שנים של ניסיונות להיכנס להריון, הפלה וטיפולי פוריות שלא צלחו, הרופאים סברו כי לא תוכל ללדת וניבאו לה 10% הצלחה בלידה. הסיבה לכך היא מום נדיר שאובחן אצל ירושבסקי, שמתאפיין ברחם קטן מכדי לאפשר לאישה לשמר הריון תקין, מה שגורם להפלות ולקשיי פריון. בשלב מסוים השלימה ירושבסקי עם הבשורה המרה, ואף החלה בבירורים לגבי הליך פונדקאות ואימוץ.
אולם למרבה השמחה, זמן קצר לפני שהרימה ידיים לחלוטין, הגיעה ירושבסקי לייעוץ אצל ד"ר גדי בן שטרית, מומחה לרפואת נשים של מכבי שירותי בריאות בצפון, שהציע לטפל בבעיה באמצעות שיטת טיפול מתקדמת המתמקדת בהיסטרוסקופיות אבחנתיות וטיפוליות. 

בזכות טיפול זה, כאמור, נולדה לאחרונה בתה הבכורה של ירושבסקי: "מתוך סיוט מתמשך פתאום אני חיה בתוך חלום", היא סיפרה השבוע בחיוך: "ממחשבה שלא אצליח לעולם ללדת, פתאום לקבל את הבשורה הכי משמחת העולם זה משהו באמת מיוחד. אני מודה לצוות מכון בריאות האישה, לאחיות שליוו אותי במהלך טיפולי הפוריות כל הדרך ולרופא שזכותו הפכתי להיות אמא".
"הטיפול מתבצע על ידי ניתוח עדין, שבמהלכו מוחדרת מצלמה זעירה לחלל הרחם ומאפשרת הסתכלות פנימית המשדרת את המתרחש בחלל הרחם באמצעות סיב אופטי", מסביר ד"ר בן שטרית. "בעזרת שיטת הטיפול המתקדמת בוצע ניתוח תיקון הרחם על ידי פתיחת החלל עם אלקטרודה חשמלית ייחודית, עד שהתקבל חלל רחם אופטימלי. בעבר נשים במצבה נאלצו להישאר עקרות והלכו לפונדקאות או אימוץ". 
במכבי שירותי בריאות מוסיפים: "הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לעבור את ההליך במרפאה בקהילה, חוסכת את הנסיעה והטרטור לבית החולים ואת זמן האשפוז, ומאפשרת לבצע את הפעולה הכירורגית בחדר הטיפולים ולא בחדר הניתוח, ללא צלקות, ללא כאבים וללא צורך בהרדמה".