שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, הגיב הערב (שני) לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הגרעין ואמר כי "הוא רק רוצה מלחמה". בציוץ בטוויטר כתב זריף: "מי שמחזיק באמת בגרעין זועק "זאב זאב" על אתר שלכאורה "נהרס" באיראן". עוד הוסיף: "הוא רק רוצה מלחמה, לא משנה לו דמם של חפים מפשע וכמה כסף הדבר יעלה. זוכר את ההתערבות שלו בשנת 2002 - הפעם הוא בטוח לא יהיה מתבונן מהצד".

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר לכתבים בבית הלבן כי פגישה עם נשיא איראן חסן רוחאני היא אפשרית. "אין לי בעיה עם הרעיון", אמר.
כזכור, במסיבת עיתונאים קצרה וחפוזה שכינס התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לקביעת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לפיה איראן מתקינה מאות סרכזות מתקדמות להעשרת אורניום, טען כי נחשפו אתרים גרעיניים סודיים נוספים של הרפובליקה האסלאמית ואף פרסם צילום אוויר של אחד מהם. באופוזיציה תקפו את נתניהו על החשיפה בטענה כי השתמש במידע בטחוני רגיש לצרכי בחירות.
 
"היום אני חושף עוד פרטים על תוכנית הגרעין הסודית של איראן", החל נתניהו את נאומו הקצר, "לפני שנה וחצי חשפתי את ארכיון הגרעין הסודי שהמוסד הביא מטהרן. בדיוק לפני שנה חשפתי באו"ם את מחסן הגרעין הסודי של טהרן בטורקוזאבאד, שהאיראנים טענו שזה מפעל לניקוי שטיחים. קראתי לסבא"א לבדוק מיד את טורקוזאבאד, והיום אני מודיע לכם שהפקחים של סבא"א מצאו בטורקוזאבאד חומר גרעיני, אורניום, שאיראן הסתירה בניגוד להתחייבויותיה הבינלאומיות".

לדברי נתניהו, מדובר ב"הפרה חמורה ביותר של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. היום גם הודיע מנכ"ל סבא"א שהוא לא זכה לשיתוף פעולה מלא מצד איראן, וזה בלשון המעטה. אין פלא כי איראן עשתה הכל, אבל הכל, כדי לנסות להסתיר את מעשיה האסורים בטורקוזאבאד", הוסיף נתניהו והציג את צילום האוויר שחשף באו"ם אשתקד, "הנה טורקוזאבאד לפני החשיפה שלנו, אתם רואים כאן את המכולות שבתוכן איראן הסתירה ציוד גרעיני וחומר גרעיני סודי שאסור היה לה להחזיק. הנה טורקוזאבאד אחרי החשיפה שלנו, אתם רואים שהם השמידו את הדברים האלה, סילקו את המכולות. הם עשו אפילו משהו נוסף - הם כיסו את האתר בחצץ, זה מה שנקרא ממש 'קאבר-אפ', זה מה שאיראן עשתה שם. זה לא עזר להם כי הם השאירו עקבות של חומר גרעיני, כפי שאמרתי".

נתניהו הערב. צילום: מרק ישראל סלם


בהמשך דבריו הוסיף נתניהו כי ישראל חשפה אתר נוסף לפיתוח נשק גרעיני. "אבל היום אני מגלה שחשפנו אתרים סודיים נוספים בתוכנית הגרעין של איראן, אחד החשובים שבהם הוא אתר לפיתוח נשק גרעיני באבאדה, דרומית לאיספהאן. אתר לפיתוח נשק גרעיני. בדיוק כמו בטורקוזאבאד, כשאיראן הבינה שעלינו על עקבותיה - היא מיד התחילה בניסיונות הסתרה. הנה האתר באבאדה לפני שהבינו שהוא נחשף, אתם רואים אותו כאן, ותראו את האתר, אחרי שהם הבינו שעלינו עליהם הם פשוט השמידו אותו, פשוט חיסלו את הכל. זה פשוט מדהים. בכל פעם הם מסתירים, אנחנו חושפים, ואז הם מנסים לטשטש את עקבותיהם". 
 
עוד הוסיף נתניהו: "לכן, לרודנים באיראן אני אומר - ישראל יודעת מה אתם עושים, ישראל יודעת מתי אתם עושים, וישראל יודעת איפה אתם עושים. אנחנו נמשיך לחשוף את השקרים שלכם, אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ונמשיך לפעול נגד התוקפנות של איראן בכל מקום ובכל עת. אני קורא לקהילה הבינלאומית להתעורר, להבין שאיראן משקרת כל הזמן ולהצטרף לנשיא טראמפ ולמדינת ישראל בהפעלת לחץ מקסימלי על איראן. המדיניות הדרושה היא לחץ, לחץ ועוד לחץ".
 
יו״ר כחול לבן ומועמדה לראשות הממשלה, הרמטכ"ל לשעבר ח"כ בני גנץ, תקף בחריפות את החשיפה של נתניהו: "איראן גרעינית היא סכנה ליציבות האזור, במלחמה מולה אין קואליציה ואופוזיציה. תמוהה העובדה שהמידע מפורסם שעות בודדות לאחר קריסת חוק המצלמות. השימוש של נתניהו במידע ביטחוני רגיש לצורכי תעמולה מעיד על שיקול דעת לקוי. גם בימיו האחרונים כראש ממשלה, נתניהו דואג רק לנתניהו".שותפו להנהגת המפלגה ח"כ יאיר לפיד, היה ישיר יותר בביקורתו ואמר כי "נתניהו שוב משתמש במידע מודיעיני לתעמולת הבחירות שלו. מדובר בחוסר אחריות לאומי מחריד. הגרעין האיראני לא יכול לשמש לתעלולי קמפיין".
 
גם בעבודה מתחו ביקורת על נתניהו. ח"כ איציק שמולי, יו"ר הסיעה בכנסת, אמר "לצד ההשתאות והגאווה מהיכולות המבצעיות והמודיעיניות של צה״ל וכוחות הביטחון, מדבריי ראש הממשלה בתזמון שכזה נודף ריח רע מאוד של מסחרה ושעבוד הביטחון הלאומי לצרכים פוליטיים. האיום האיראני לא צריך לשמש תפאורה בקמפיין בחירות, ודווקא לאור עוצמתו וחומרתו של האיום מדובר במהלך מביש ופסול".