הארגון הבינלאומי סקיי ליין הזהיר אתמול את הצדדים בתוניסיה ממעורבות של ישראל בבחירות המקומיות לנשיאות באמצעות הרשתות החברתיות, במטרה להשפיע על הבחירות שייערכו ביום ראשון הבא. הארגון, שמשרדיו נמצאים בשטוקהולם, מצהיר כי מטרתו לעקוב אחר מעשים המיועדים לפגוע בחופש ובזכויות ברשתות החברתיות. לאחרונה הוא הודיע כי "חברות ישראליות המומחות בפייק־ניוז 'תקפו' כמה מדינות, בעיקר תוניסיה, באמצעות עשרות דפי פייסבוק שמטרתם להפיץ הודעות כוזבות".
 
במאי שעבר הודיעה חברת פייסבוק כי מחקה 265 חשבונות ודפים בפייסבוק ובאינסטגרם שמטרתם לפגוע בבחירות באחת ממדינות אפריקה. מזכ"ל סקיי ליין, מועאד חאמד, טען כי "לאחר הדפים הללו, שמטרתם לפגוע בבחירות בתוניסיה, היו כשלושה מיליון עוקבים, והם שייכים לחברה ישראלית מפורסמת שנקראת 'ארכימדס', שמנסה להשפיע על המצב הפוליטי ועל הבחירות במדינות אפריקאיות, בהן תוניסיה".

26 מועמדים מתמודדים על הנשיאות בתוניסיה, לאחר מותו של הנשיא אלבאג'י קאיד א־סבסי (92) ב־26 ביולי שעבר. לדברי סקיי ליין, חשיפת פייסבוק למעורבות הישראלית בתוניסיה הייתה באיחור, לאחר שמונה שנים של פרסום הודעות כוזבות מאז 2011 – תחילת האביב הערבי, שהביאו להדחתו של הנשיא לשעבר זאין אל־עאבדין בן עלי. "על הצדדים בתוניסיה להיזהר ממעורבות הישראלית", סיכם הארגון.