היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב היום (שלישי) לפרסומים בנוגע ללחצים שהופעלו על עדים בתיקי ראש הממשלה.כזכור, בדיווח שפורסם ביום שישי האחרון בחברת החדשות בנוגע לתיק 4000, נחשף כי אור אלוביץ', בנו של בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' נשלח אליו על מנת לשכנע אותו להחליף את עורך דינו.



במכתב ששלח לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, טען אלוביץ' כי אין שחר בפרסומים. "המכתב נשלח בהמשך לבדיקה שהתקיימה סביב הטענות עפ"י הוראת היועץ המשפטי לממשלה, בעקבות פרסומים שונים, ומסקנת הבדיקה היא  כי הדברים שנטען כי נאמרו מפיו של אור אלוביץ' בשיחה עם אביו שאול אלוביץ' בקשר לעורך דינו של האב, לא נאמרו בהוראת החוקרים או ביוזמתם".


 


"כן הובהר כי איש לא האזין לשיחה בין עו"ד לבין לקוחו. היועץ מציין גם כי נחה דעתו שהובהר היטב לעדי המדינה, במספר הזדמנויות, כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת. גם דברים אלה מתועדים כדבעי בחומרי החקירה המלאים, והדברים שמסרו עדי המדינה נמסרו באופן חופשי, ומרצון. כידוע, תנאי לחתימת הסכם עד המדינה הוא אמירת אמת בלבד", נכתב מטעמו של מנדלבליט".

עוד נכתב בדברים: "היועץ מדגיש כי ככל שיימצא שבמסגרת הטיפול בתיקים אלה בוצעה פעולה לא כשורה, הדבר יבחן ויטופל כנדרש. כל טענה שיבקשו עורכי הדין של ראש הממשלה לטעון, לרבות טענות אודות התנהלות החקירה, תשמע בלב פתוח ובנפש חפצה בהליכי השימוע ותיבחן בכובד ראש כמקובל. היועץ מוסיף גם שלא בשולי הדברים, כי מובן שיש לנהוג משנה זהירות בכל הקשור לפרסומים חלקיים של חומרי חקירה, אשר באופן טבעי עלולים ליצור תמונה שגויה".

פרקליטיו של ראש הממשלה אמרו בתגובה לדברי היועמ"ש: "הפרסומים האחרונים בתקשורת הם רק קצה הקרחון. חומר החקירה המלא חושף הפעלת לחץ אלים וחסר תקדים כלפי עדי מדינה ובני משפחותיהם. מתברר שאיימו על עדי מדינה שהמשפחה שלהם תתפרק ולחצו עליהם להחליף את עורכי הדין שלהם. הודעת היועמ״ש עומדת בסתירה גמורה לעדויות המפורשות בעניינים אלה. כשהאמת תתברר, מי יתן את הדין?"
 
"היועץ ציין בתגובתו שיש לנהוג משנה זהירות בכל הקשור לפרסומים חלקיים של חומרי חקירה, אשר באופן טבעי עלולים ליצור תמונה שגויה. במשך שלוש שנים, ערב ערב, מפרסמים הדלפות לא חוקיות וחלקיות נגד ראש הממשלה נתניהו - ורק עכשיו נזכר היועמ״ש לצאת נגד הדלפות?"