"רעש רקע": בפתח תוכניתו ב-103FM, הגיב הפרשן המשפטי של חדשות 12, גיא פלג על הדיווח של עמית סגל לגבי הלחץ שכביכול הופעל על מקורבו של ראש הממשלה, שאול אלוביץ', מצד המשטרה והפרקליטות, בניסיון להפוך אותו לעד מדינה בתיק 4,000. על פי פלג, "אנשי ראש הממשלה בנימין נתניהו במאבק ציבורי לקעקע את מהימנותם של עדי המדינה. ערוצי התקשורת השונים מוצפים בימים האחרונים בתמלילים המוכיחים כי על עדי המדינה כנגד נתניהו הופעל לחץ כבד וחריג כדי שאלא יחצו את הקווים".

"על שותפו של נתניהו לתיק 4,000, שאול אלוביץ', לא רק שהופעלו לחצים כבדים אלא גם נעשה לו תרגיל חקיקה דוחה, כך פרסם עמית סגל", המשיך פלג. "הוא הוקלט משוחח עם בנו בחדר ההיוועצות כשהבן, בהמלצת החוקרים, ניסה לתקוע טריז בין אלוביץ' לפרקליטו ז'אק חן כשהמטרה היא להפוך את אלוביץ' לעד מדינה. אלוביץ' סרב ואמר שאין לו מה לומר כנגד ראש הממשלה ואם יעשה כן יעשה שקר בנפשו. חן מענית ב'גלובס' פרסם אתמול תמלילים המוכיחים כי המשטרה היא זו שעומדת מאחורי החלפת הייצוג של עד המדינה ניר חפץ".

 

"אני רוצה לומר לכם רבותיי – כל אלו רעשי רקע", הוסיף הפרשן. "ייתכן שהלחצים לא היו לגיטימיים, בית המשפט ייתכן ויידרש לשאלות האלה. אני לא מכיר איסור בחוק להקליט בחדר ההיוועצות מלבד העובדה שאסור להקליט שיחה בין עורך דין ללקוח. חדר היוועצות בהיעדר עורך דין ולקוח הופך לחדר חקירות רגיל. תאמרו שמדובר בתרגיל מכוער וספק אם הוא לגיטימי אך אי אפשר לטעון שההקלטה הזו הייתה אסורה על פי חוק".
 
"הלחצים שהופעלו אכן כבדים, אך האם הם חצו את הקו בין המותר לאסור? אינני יודע. הכל רעשי רקע. מדוע? משום שראייה במשפט הפלילי אינה מה שאומר העד או החשוד בחדר החקירות. הראייה היא מה שיאמר העד בבית המשפט. אני אומר את הדברים אחרי בדיקה: לפי מיטב הבנתי, לניר חפץ, שלמה (מומו) פילבר, ארי ארו כמו גם להדס קליין, ארנון מילצ'ן ואילן ישועה אין כוונה לסטות ממה שאמרו לחוקרים בחדר החקירות. ייתכן והדברים ישתנו, הנה בפרשת הצוללות, תיק 3000 עד המדינה החליט לחזור בו וכעת בוחנים את התיק מחדש. למיטב הבנתי, בין אם המשטרה נהגה בעדים לא ביושר – העדים טוענים שהעידו עדות אמת והם יחזרו עליה בבית המשפט", סיכם פלג.