בימין מברכים, בשמאל טוענים כי מדובר בספין: במערכת הפוליטית הגיבו הערב (שלישי) לדברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהצהיר כי "אם אבחר, אחיל ריבונות ישראלית בבקעת הירדן".



בימינה אמרו: "נתניהו הסביר הערב מדוע חייבים להצביע ימינה ולא לליכוד. בגלל תכנית ביבי-טראמפ שמאפשרת החלת ריבונות אך ורק על היישובים היהודים בלבד ביהודה ושומרון, תוך הפקרת המרחבים שסביבם. כך מזמין נתניהו את גנץ לממשלה. רק ימינה גדולה וחזקה תוודא ששטחי C לא יופקרו. וביחס לבקעת הירדן -  אנו קוראים לנתניהו עוד הערב להעביר החלטת ממשלה כפי שהוחלה הריבונות על ירושלים. אין צורך בחקיקה. אנו נתייצב מיידית להצביע בעד. אחרת ידע כל עם ישראל כי מדובר בספין פוליטי זול שנועד לקושש קולות ותו לא".


בעוצמה יהודית מיהרו לברך על ההצהרה, ומסרו: "אנו מברכים את ראש הממשלה על ההצהרה החשובה ומקווים כי ראש הממשלה יקבל את ההחלטה הנכונה להקים ממשלת ימין חזקה - מהלך שיתאפשר רק עם כניסת עוצמה יהודית לכנסת. עוצמה יהודית תדאג ליישומה בפועל של ההצהרה מיד לאחר הבחירות ותתרגם אותה למעשים".



השר אופיר אקוניס (הליכוד), אמר כי הוא "הצהרת ראש הממשלה חשובה מאוד ביטחונית והתיישבותית", בעוד שח״כ מיכל שיר (הליכוד) הוסיפה: "זו התשובה הציונית הראויה לכל אויבינו ומבקשי רעתנו. עכשיו כבר ברור לכולם, זו לא שאלה של נכון או לא, אלא שאלה של מתי. אחינו המתיישבים לעולם לא יצעדו לבד, אף סנטימטר מארץ ישראל לא יימסר יותר לאויבינו. תנועת הליכוד אמרה הערב את דברה. היום הוא יום חג - הגיע זמן ריבונות


מכחול-לבן, לעומת זאת, נמסר: "תושבי בקעת הירדן אינם ניצבים בסרט תעמולה של נתניהו. כחול לבן הצהירה כי בקעת הירדן היא חלק ממדינת ישראל לעד. נתניהו הוא זה שרקם תכנית לוויתור על בקעת הירדן ב-2014.  אנו שמחים שנתניהו התעשת ואימץ את תכנית כחול לבן להכרה בבקעת הירדן. היחסים של מדינת ישראל וארה"ב מבוססים על אינטרסים וערכים משותפים והם חזקים מכל ראש ממשלה. הספינים של נתניהו על אזרחי ישראל יסתיימו ב-17 בספטמבר".

יו"ר העבודה-גשר, ח״כ עמיר פרץ, תקף: "אנחנו מחכים ליום שבו ביבי יעשה ספין בנושא מצב החירום החברתי ביוקר המחיה. אנחנו מציעים להחיל את הריבונות על מעמד הבניים הקורס ועל מאות אלפי ילדים מתחת לקו העוני. ביבי אחוז פחד להפסיד בבחירות כי הוא יודע שבני בגין היה הסימפטום לעזיבת עשרות אלפי מצבעי ליכוד בשבועות האחרונים אל העבודה גשר. ביבי רואה את עצמו. אנחנו רואים בני אדם לפני הכל".

מח״כ עפר שלח (כחול-לבן) נמסר: "‫ראש הממשלה של המילים הריקות הלם שוב. ‬10 שנים בתפקיד לא עשית כלום, ועכשיו אתה מבטיח ריבונות בבקעת הירדן - אם תיבחר? ‬‫כמה אפשר לאחז עיניים?‬".

באופן דומה, ח"כ מיכל רוזין (המחנה הדמוקרטי) טענה כי מדובר ב"עוד צעד חד-צדדי וחסר אחריות של ראש ממשלת המעבר הארוכה בהיסטוריה. לעשות מהלכים כאלו, ללא כל צורך ביטחוני או מדיני, שבוע לפני בחירות הוא שווה ערך לרולטה רוסית במדיניות החוץ של ישראל. אולי נתניהו מרצה את הבייס שלו היום - אבל את תוכנית הסיפוח הזו עלינו לעצור בדיוק בעוד שבוע".


מי שהצטרפה אליה הייתה חברת הכנסת תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי), שאמרה כי "נתניהו מוכר את ישראל בשביל החסינות. סיפוח חד צדדי הוא סכנה למדינה ומוכיח שבממשלת ישראל הנוכחית אין פרטנר לשלום. אפשר לעצור את זה, בשביל זה צריך להעיף את המושחת מהכסא".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הוסיף: "זה לא רק ספין בחירות. חזון האפרטהייד של הימין מורכב משני מהלכים מקבילים - מחיקת מעמדם האזרחי של הערבים בישראל וסיפוח השטחים. הם לא רוצים להפוך את הגדה המערבית לחלק ממדינת ישראל, הם רוצים להפוך את מדינת ישראל לשלוחה של הגדה המערבית".

מתנועת הריבונות נמסר: "זהו מהלך שמניח את הגולל על רעיון העוועים של הקמת מדינה ערבית נוספת בלב הארץ ומוכיח כי נתניהו מודע לכובד המשא ההיסטורי המונח על כתפיו ואת יכולותיו לזהות שעת כושר היסטורית-מדינית. כך היה בהעלאת השגרירות לירושלים, כך בגולן וכך כעת בבקעת הירדן".