אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (שלישי) באשקלון ואשדוד. שני שיגורים יורטו בשמי אשקלון. האזעקה שהופעלה באשדוד נשמעה בזמן כנס פוליטי בו השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהורד מהבמה במהלך נאומו וחזר לבמה לאחר מכן. בעקבות האזעקה שנשמעה באשקלון, הנחה ראש העיר, תומר גלאם, על פתיחת מקלטים ברחבי העיר. מהעירייה נמסר כי "צוותים נמצאים בשטח ופועלים ליישום ההנחייה בדקות אלו. נציין כי מערכת כיפת ברזל יירטה את שתי הרקטות שנורו לעבר העיר".

פרט לכנס של הליכוד באשדוד, אירועים פוליטיים של מפלגות נוספות התקיימו הערב. אחד מהם היה של ישראל ביתנו בהשתתפות היו"ר אביגדור ליברמן. גם כנס של כחול לבן התקיים באשקלון באותו הזמן.

 


יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הפייסבוק שלו לאחר האירועים: "בסיום מפגש עם פעילים באשדוד נשמעה אזעקת צבע אדום וכמו כל הנוכחים נאלצתי לעזוב את מקום הארוע. אני עדיין באשדוד ואני מחזק את ידי התושבים על יכולת העמידה שהם מפגינים מול איומי הטרור. הארוע של היום מוכיח שמדיניות נתניהו, שמשמעותה כניעה לטרור, פשטה את הרגל. חייבים לשנות כיוון והשלב הראשון יהיה בקלפי ב- 17 בספטמבר".


בחמאס טענו כי מדובר ברחפן שנשא ציוד צילום מתקדם והם התשלטו עליו ובך סיכולה פעולה לא שגרתית של צה"ל. בהודעה שפרסם חמאס כמה שעות לאחר שהרחפן נפל התפרסם כי הוא זוהה באזור רפיח והוא נשא עליו מצלמות יום ולילה. צה"ל הרחיב בשנה האחרונה בצורה משמעותית את השימוש שהוא עושה ברחפנים, מדגמים פשוטים ביותר, כפי שיש גם בשוק האזרחי ועד לרחפנים מתקדמים יותר, המאפשרים מגוון רחב של פעילות מבצעית באמצעותם.  
 
ראש עיריית אשקלון בחמ
ראש עיריית אשקלון בחמ