על רקע הביקורת הציבורית בדבר המהירות שבה ניסה לקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו את חוק המצלמות בקלפיות, 111 מנהלי מחלקות פנימיות בבתי החולים בארץ שיגרו אתמול מכתב לנתניהו (המכהן גם כשר הבריאות), ובו דרישה לפעול באותה מהירות ולהציב מצלמות במחלקות הפנימיות. 
 
אף שהרופאים, בראשות יו"ר איגוד מנהלי המחלקות הפנימיות פרופ' אבישי אליס, העבירו את הפנייה באופן רשמי ללשכת ראש הממשלה, קשה לפספס את הניסוח הציני ואת הביקורת המרומזת על היעדר פעילות לכאורה של נתניהו בנושא משבר האשפוז במהלך כהונותיו, לעומת ניסיונו להעברת חוק המצלמות בתוך כשבוע: "שבוע לבחירות, אולי עוד אפשר להספיק?", נכתב. 
 
"אפשר יהיה להראות לציבור הישראלי את מה שקורה ביומיום. הצפיפות, הפגיעה בכבוד האדם; את תנאי האשפוז הלא ראויים, שהם כר פורה לזיהומים; את הצוותים הרפואיים, שנופלים מהרגליים. וכן, אדוני ראש הממשלה, לפעמים הצוותים גם מפספסים וטועים, בגלל לחץ יתר ועומס לא סביר", הוסיפו הרופאים. 

הדרישה הזו מגיעה על רקע מחאה ויזואלית של המנהלים בשנה האחרונה, שכללה צילום ופרסום פיראטי של העומסים במחלקותיהם ביומיום. גם לדרישה הנוכחית צירפו תמונות שצילמו בעצמם אתמול.