בעקבות שיגור הרקטות: מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (רביעי) 15 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, בהן אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי של הכוח הימי ומנהרת טרור התקפית, כולם של החמאס. הפלסטינים מדווחים כי לא היו נפגעים בתקיפות חיל האוויר. כזכור, התקיפות ברצועת עזה בוצעו בתגובה לשיגור מספר רקטות לעבר אשדוד ואשקלון, כאשר אזעקת הצבע אדום שנשמעה באשדוד קטעה כנס פוליטי בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהורד מהבמה על ידי מאבטחיו. 



בחמאס הכחישו קשר לשיגור הרקטות לעבר ישראל, וההערכה בשלב זה היא שירי הרקטות בוצע על ידי ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועה, שאחראי לשיגורי רקטות נוספים בשבועות האחרונים. רק ביום ראשון האחרון תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים צבאיים של המערך האווירי של חמאס, וזאת בתגובה לחדירת רחפן משטח רצועת עזה לשטח ישראל והטלת מטען ממנו לעבר רכב צבאי בראשון, וביום שבת שוגרו  חמש רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.



עם זאת, ולמרות העימותים האחרונים, ההערכה היא שהן ישראל והן חמאס מנסות להימנע מעימות ברצועת עזה, בעיקר לקראת הבחירות, שייערכו ביום שלישי הבא. בעקבות זאת, למרות התקיפות קראו ראשי העיריות אשדוד ואשקלון לתושבי הערים להמשיך בשגרת יומם, והלימודים בשתי הערים ייתקיימו כסדרם גם מחר.