למרות הקשרים הנרקמים בין ישראל לבין סעודיה, והדיווחים על תמיכתו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן ב"עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, סעודיה גינתה הלילה (רביעי) את הכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו לספח את בקעת הירדן לאחר הבחירות. בנוסף לכך, סעודיה הודיעה כי בעקבות הצהרת ראש הממשלה, בכוונתה לקרוא למפגש חירום של אירגון שיתוף הפעולה האסלאמי, המאגד את כל המדינות המוסלמיות.



לגינוי הסעודי הצטרפה גם הודעת הליגה הערבית, שהודיעה כי היא רואה בדברי ראש הממשלה כ"התפתחות מסוכנת בתוקפנות הישראלית". הליגה הערבית הוסיפה כי סיפוח בקעת הירדן תעמוד בניגוד לחוק הבינלאומי. שר החוץ הירדני איימן ספדי התייחס גם הוא להצהרת נתניהו וכינה אותה "הסלמה חמורה"", וקטאר הביעה את מחוייבותה לפתרון שתי המדינות. 



כזכור, אתמול הודיע נתניהו כי אם ייבחר בבחירות שייערכו ביום שלישי הבא, בכוונתו לספח את בקעת הירדן ואף יישובים נוספים ברחבי יהודה ושומרון, וזאת בשל כוונת הממשל האמריקאי להציג את תוכנית השלום שלו לאחר הבחירות. על פי נתוני ארגון "בצלם", באזור בקעת הירדן גרים כיום כ-11 אלף מתנחלים וכ-65 אלף פלסטינים. יש לציין כי על פי תוכניתו של נתניהו, גם לאחר הסיפוח, הפלסטינים בבקעת הירדן לא יקבלו אזרחות ישראלית, ואף לא תושבות כפי שנעשה בעת סיפוח ירושלים המזרחית ורמת הגולן, אלא יישארו תחת שליטת הרשות הפלסטינית כאשר העיר העיקרית בבקעת הירדן, יריחו, תהיה מובלעת פלסטינית בתוך השטח הישראלי.